A DDR-Ferrarija, így csúfolták a reng-dengg-dengggg hanghatások kíséretében mozgó Melkus RS1000-est. Drezda Lotusa, lehetne az újdonság, a kissé retro hangulatú, de azért eléggé modern Melkus RS2000-es beceneve. Hivatalosan ugyan titkolóznak róla, de akinek van szeme és használja is, az láthatja, hogy a RS2000 a Lotus Exige platformra épül.
Még a motorjuk is közös. A múlt nosztalgiafüstös ködébe vész az egykori kékesszürke, illatos, kétütemű kipufogógáz. Helyette egy kompresszoros Toyota motor termeli a CO2-t. A 270 lóerős gép könnyedén mozgatja a 950 kilós karosszériát: a gyártó szerint a százas sprint 4,5 másodperc körül alakul és meglesz a 250 km/órás végsebesség is. Készül a versenyváltozat is, abban már 320 lóerő körüli teljesítményre számíthatnak a pilóták.
A Lotus alumínium vázára üvegszálas elemekből felépített karosszéria legérdekesebb része a szárnyas ajtó. A Mercedes régi SL versenyautóit, az új SLS szupersportkocsit, és persze a Melkus RS1000 idéző megoldás egyedi karaktert ad a kocsinak.
A formatervet Lutz Fügener készítette, és sok vonásában hajaz a KGST korszak autójára. Végtelenül lapos az orra és magas, vidáman domborodó a feneke, közte két ülés, meg egy minimális, alig 220 literes csomagtartó. Nem annyira makulátlanul kidolgozott, mint az eredeti Lotus-testvérmodellek, de ahhoz képest egész korrekt, hogy üvegszálas műanyagból készültek a burkolatai.
Az utastérben kézzel varrott bőr, egyszerű műszerfal, alu dekoráció és igényes részletmegoldások várnak. Sajnos az alig 3,5 kg/LE teljesítménysúlyú autónak nem tesz jó, hogy a standja alig tíz méterre van a Lotusétól. A kisipari jelleget mutatja, hogy a kiállított narancssárga kocsinak nem sikerült tökéletesen beállítani a kormányközepét. Egyenes első kerekek mellett balra fordulva állt a volán.
A csillagászati, alapáron 107 500 eurós kocsi felszereltségében a Lotusnál is megszokott extrákat találjuk. Két légzsák, blokkolásgátló, elektromos ablakok és tükrök, illetve klíma vagy rádió. ESP nincs és nem is rendelhető, ennek hiánya Angliában nem gond, de a német piacon fájó pont lehet.
A céget alapító és legendás autóversenyző Heinz unokája, Sepp a Melkus cégvezetője és évi 25 autó gyártásában és értékesítésében reménykedik. Az első megrendelések már be is futottak a céghez, amely már azért is szimpatikus nekünk, mert az „őszinte pavilonban” állított ki.
Jó volt látni, hogy még akad egy csarnok, ahol a kiállítók nem a fogyasztásra helyezték a hangsúlyt. Íme a listájuk: Lotus, Aston Martin, Porsche, Land Rover, Jaguar, Mansory és a Brabus.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
