A DDR-Ferrarija, így csúfolták a reng-dengg-dengggg hanghatások kíséretében mozgó Melkus RS1000-est. Drezda Lotusa, lehetne az újdonság, a kissé retro hangulatú, de azért eléggé modern Melkus RS2000-es beceneve. Hivatalosan ugyan titkolóznak róla, de akinek van szeme és használja is, az láthatja, hogy a RS2000 a Lotus Exige platformra épül.
Még a motorjuk is közös. A múlt nosztalgiafüstös ködébe vész az egykori kékesszürke, illatos, kétütemű kipufogógáz. Helyette egy kompresszoros Toyota motor termeli a CO2-t. A 270 lóerős gép könnyedén mozgatja a 950 kilós karosszériát: a gyártó szerint a százas sprint 4,5 másodperc körül alakul és meglesz a 250 km/órás végsebesség is. Készül a versenyváltozat is, abban már 320 lóerő körüli teljesítményre számíthatnak a pilóták.
A Lotus alumínium vázára üvegszálas elemekből felépített karosszéria legérdekesebb része a szárnyas ajtó. A Mercedes régi SL versenyautóit, az új SLS szupersportkocsit, és persze a Melkus RS1000 idéző megoldás egyedi karaktert ad a kocsinak.
A formatervet Lutz Fügener készítette, és sok vonásában hajaz a KGST korszak autójára. Végtelenül lapos az orra és magas, vidáman domborodó a feneke, közte két ülés, meg egy minimális, alig 220 literes csomagtartó. Nem annyira makulátlanul kidolgozott, mint az eredeti Lotus-testvérmodellek, de ahhoz képest egész korrekt, hogy üvegszálas műanyagból készültek a burkolatai.
Az utastérben kézzel varrott bőr, egyszerű műszerfal, alu dekoráció és igényes részletmegoldások várnak. Sajnos az alig 3,5 kg/LE teljesítménysúlyú autónak nem tesz jó, hogy a standja alig tíz méterre van a Lotusétól. A kisipari jelleget mutatja, hogy a kiállított narancssárga kocsinak nem sikerült tökéletesen beállítani a kormányközepét. Egyenes első kerekek mellett balra fordulva állt a volán.
A csillagászati, alapáron 107 500 eurós kocsi felszereltségében a Lotusnál is megszokott extrákat találjuk. Két légzsák, blokkolásgátló, elektromos ablakok és tükrök, illetve klíma vagy rádió. ESP nincs és nem is rendelhető, ennek hiánya Angliában nem gond, de a német piacon fájó pont lehet.
A céget alapító és legendás autóversenyző Heinz unokája, Sepp a Melkus cégvezetője és évi 25 autó gyártásában és értékesítésében reménykedik. Az első megrendelések már be is futottak a céghez, amely már azért is szimpatikus nekünk, mert az „őszinte pavilonban” állított ki.
Jó volt látni, hogy még akad egy csarnok, ahol a kiállítók nem a fogyasztásra helyezték a hangsúlyt. Íme a listájuk: Lotus, Aston Martin, Porsche, Land Rover, Jaguar, Mansory és a Brabus.