Felületes szemlélő számára – no meg annak, aki nem látogat el a Halle 6-ba – úgy tűnhet, az idei Frankfurti Szalon a területi képviselőknek szánt autók kiállítása. Csupa unalmasan fehér kocsi áll a standokon, oldalukon kisebb-nagyobb betűkkel hirdetik, hogy kilométerenként mennyi szén-dioxidot eregetnek a levegőbe, vagy hogy mennyit fogyasztanak százon.
Értem én, hogy a tisztaság színe, meg hogy nemrég még a fehér volt az új fekete, de Frankfurt után kijelenthetjük: a színes az új fehér, a fehér pedig végérvényesen nem menő. A CO2 emisszót zölddel írni pedig szánalmas és képmutató.
Autófílként a másik fájdalmas frankfurti trend, hogy sportos kocsit, uram bocsá' versenyautót senki nem mer kiállítani, vagy ha mégis, eldugja valamelyik sötét sarokba. Papptibivel lassan, de biztosan süllyedtünk a letargia mélységes mocsarába, amikor jött a Renault, és hozott egy kis színt, és vele némi felüdülést.
Egyrészt ki merték állítani F1-es autójukat, másrészt felvonultatták a teljes Renaultsport palettát. Ráadásul alig akadt fehér autó a standjukon. A CO2 emissziót elintézték egyetlen és nem is túl nagy LCD kijelzővel, a standot pedig jó hangulatú, vidám installációkkal teli hellyé varázsolták, ahol a látogató nem az autózás halálára vár, hanem – még – élvezni próbálja azt.
Gondolatban dicsérő vállveregetéseket osztottunk a Renault illetékeseinek és megállapítottuk, hogy az új RS Mégane nemcsak jól néz ki, de penge és menő egyszerre. Kétliteres turbómotorja 250 lóerős, és sokat fogyaszt, de leszarom – kéne. Stipistop a menetpróbája.
Egyébként Papptibi elmélete szerint azok próbálnak fehér autóval és alacsony CO2 emisszióval autót eladni, akik „nagy szarban vannak”. Én ezt nem hiszem. Először is a különc Renault nincs épp rózsás helyzetben, másrészt a viszonylag egészséges VW, az Audi vagy a BMW standja is tele volt a területi képviselők lázas vágyálmainak tárgyával, a dízel fehér kombival.
A Halle 6 és az olasz gyártók, elsősorban a Fiat csoport kiállítása viszont igazolni látszik a tézist. Viszonylag sikeres kisautóinak köszönhetően a Fiat Európa-szerte egészen jó egészségnek örvend – náluk pár évvel korábban volt óriási a válság. A látottak alapján úgy tűnt, mintha a mostaniról nem is tudnának, CO2-re utaló táblát eldugva se nagyon találtunk.
Tényleg ötletes, ízléses, színes és egyedi berendezési tárgyak, vidám fényezésű és hangulatú autók, lépten nyomon sportos modellek, kabriók és versenyautók viszont voltak bőven. És fülledt, tömény, jófajta erotika. Ízlésesen összeválogatott, jól szabott, szexi és színes ruhák, és bennük annyi jó csaj, amennyi összesen nincs Németországban.