Amikor a Prius nálunk járt teszten, kipróbáltam az automatikus tolató rendszerét, de csúfos kudarc lett a vége. Aztán később Évával a Toyotától beszéltünk a dologról, és valaki a háttérből megjegyezte a vonal túloldalán, hogy egy hét szerinte is kevés ahhoz, hogy a Prius parkolóautomatikáját kiismerje az ember. De ha az ember tudja a trükköket, akkor már használható a dolog. Erre megkérdeztem, hogy megtanítanának-e a trükkökre. Meg. Hát így született ez a kis videó, amelyen elsőre két és egynegyed perc alatt álltam be, de utána már a második próba már csak 46 másodperc volt, szóval tanulékony vagyok. A trükk pedig az, hogy végig fékezni kell, mert különben begyorsul az autó, és ezért automatikusan kikapcsol az elektronika.
A Toyotán kívül tudtommal egyedül a VW-csoport készít hasonlót, gondoltam, de jó lenne azt is kipróbálni. És pont benne volt a nálunk lévő Skoda Yeti tesztautóban, gyorsan leforgattuk azt is. A különbség óriási: a Toyota kamerával segíti a vezetőt, a Skoda radarral. A Skoda csak a padkával párhuzamosan tud beállni és viszonylag egyszerű a kezelése; a Prius tud a padkára merőlegesen is, viszont az esetében molyolni kell a képernyőn, hogy megadjuk a célterületet. Viszont mindkét kocsiban mi megyünk előre-hátra, az automatika csak a kormányt tekeri. Vagyis, ha nekimegyünk valaminek, mi vagyunk a hunyók, nem lehet ráverni a kártérítési igényeket a gyártóra. Egy tény, a parkolás terhét csak részben veszi le az autó az ember válláról – tudom, ez rossz hír azoknak, akik a megváltást várták az okos elektronikáktól.