A Csikós-Ponton expedíció Stockholmban

2010.03.06. 02:54
477 hozzászólás

Kozmikus a hideg: mínusz 4 fokban vártam a taxit a Gubacsi úton, ahol a Crazy Mama Music Pubban Tim "Ripper" Owens koncertjét tekintettem meg. Nagy élmény volt - akinek jelent valamit a Judas Priest, az tudja, miről beszélek. Ráadásul teljesen egyedi volt az élmény, mert Ripper egy egészen hihetetlen történet következménye képpen csak a magyar rajongók kedvéért repült át Amerikából - további részletek a hétfői Ezeröcsiben.

Szóval hazaértem, és azért bekapcsoltam a gépet így éjjel 3 tájt, s látom ám, hogy ügyvezetőnk, Tibby szorgalmasan posztolt, úgyhogy gyorsan az aggódó nagyközönség elé tárom az expedíció aktuális helyzetét. És persze a rockerekkel találkozunk este a Dürer kertben, az Airbourne koncerten. 

Ma nehéz nap volt. Amikor ezt olvassák, mi már javában pöfögünk dél felé, de nem tudjuk pontosan, merre és meddig. A csapat fáradt, most jön ki az elmúlt hetek stressze, ilyenkor csökken a tolerancia, jönnek az erőből megoldások, a sértődékenység, a realitás meg megy a levesbe a józan ésszel együtt, közvetlenül a higgadtság után. Ezzel nincs is semmi baj, de a tényeket is lehet ezer módon értékelni. Hazaér-e a kocsi lábon vagy sem? Rosszabb lesz-e vagy jobb? Lesz-e még baja?

A helyzet a következő:

A Merci összességében kicsit rosszabb, mint amire számítottunk(tam). A gyújtását kellene megnézni, a karbit kipucolni és benzinszintet állítani, kinéz egy motortartó bak, esetleg egy váltótartó bak cseréje is. Az olaj rettenetesen felhígul benne, sztrádás menet után 0,5, 0,8 bar alapjáraton, ami arra enged következtetni, hogy túl híg, sűríteni kellene, ezért le kell belőle szívni vagy egy litert, és a helyére sűrűbbet tölteni.  A problémák igen kellemetlen mellékhatása a folyamatos rezgés, ami fárasztó, és csak a kocsit hajszolva, olyan 100 km/h körül szűnik meg, de ugye ott meg hígul az olaj, sokat forog. Nehéz. 48 éves kocsi, ezek itt természetes dolgok, főleg, hogy fél éve áll.

Az idővel sem állunk túl jól. Most még Stockholmban vagyunk,  Hotel Alexandra, valamilyen utca 42. Az előbb ért véget egy eléggé kellemetlen beszélgetés. Olyan beszélgetés, amit négy holtfáradt férfi folytat, négy nap alig alvás és 4000 kilométer levezetése, egy Mercivétel és törés után, a történet közepébe, a hapsik közé csöppent feleséggel súlyosbítva.

A probléma a következő:

A hosszú kompot Trelleborg-Rostock vonalon nem érjük el délután háromkor, mert ahhoz most el kellene indulnunk. Csak az estit érnénk el, ami 22.45-kor indul és vasárnap reggel 7-kor van Rostockban. Itt két lehetőségünk van: vagy elindulunk a Berlin, Drezda, Prága, Pozsony útvonalon, ami 1105 kilométer, és két nap alatt teljesíthető, ha nincs semmi gond a kocsival, ha megfeszülünk és nem alszunk, akkor akár vasárnap éjjel-hétfő hajnalban otthon lehetünk.

A másik lehetőség elmenni Hamburgba, és az autót feltenni a vonatra, de Csikós szerint ez papírkutyaság, ami ugye paradox, hiszen egy nagyobb átnézésig óvná az autóját, erről papolt vagy negyven percet a thai étteremben este (az volt a fix álláspontom, hogy az autónak a saját lábán kell jönnie, mert máskülönben elvész a romantika, viszont a lehetőségekhez képest a legkevesebbet kínozva, tehát mondjuk egyenesen délnek, nem pedig óriási kerülővel a dán komp felé - Csik). 

A rövid komp, Puttgarden felé, Németország és Dánia között mindig jár, de itt szárazföldön kell többet menni, olyan 300 kilométerrel. Itt is lehet opció a Hamburg-Bécs vonat, vagy a Berlin-Drezda stb útvonal.

A döntést bonyolítja, hogy a hosszú komp baromi drága, mert éjjel megy, érdemes szobát foglalni rajta, két autóra négy emberrel 500 EUR körül jön ki (a rövid dán komp, a plusz benzin, az Öresund-híd, plusz egy nap szállás pedig 420-450 euró, tehát a különbség minimális - Csik). De ugye nem fogy a benzin és egy alvás megoldva.

Érvek már nincsenek, csak fáradtság, hazamenni akarás, kimerültség.

01:50 AM, Stockholm, Alexandra Hotel, valamilyen utca 42.

A sztori eddig:

1.rész, 2.rész, 3.rész, 4.rész, 5.rész, 6.rész, 7.rész, 8.rész, 9. rész, 10.rész, 11.rész, 12.rész, 13.rész, 14.rész, 15.rész, 16.rész, 17.rész, 18.rész, 19.rész, 20.rész, 21.rész, 22.rész, 23.rész, 24.rész, 25.rész, 26.rész, 27.rész, 28.rész, 29. rész, 30.rész, 31.rész, 32.rész, 33.rész, 34.rész, 35.rész, 36.rész, 37.rész


(X) akiknek köszönhetjük: