Így ismerte mindenki: a magas, vékony, zseniális srác, aki mindig jókedvű volt, és akit a jóisten is kosárlabdázónak teremtett, mégis rali-versenyző lett belőle. Kicsit olyan volt az autóban, mint Walter Röhrl, a Pók, aki minden autójában úgy festett, mint egy 500-as Fiatban.
Minden autójában... apja Escortjától kezdve, a Sunbeamen át a Peugeot 205 GTI-ig, a Mitsubishi WRC-ben, majd a Subaruban, mellyel - első angolként - világbajnok lett 2001-ben és a Peugeot-ban is. Viccesen nézett ki, de nagyokat ment, mindig, mindenhol, bármilyen autóból ki tudta hozni a maximumot és kiválóan alkalmazkodott mindhez, hiszen fiatal volt még, nagy lángon égett benne a tűz, első címe után pedig még magasabbra csapott, tudta, hogy sokra viheti még.
De sajnos nem adatott meg neki annyi idő, hogy bizonyítsa, hiába vált belőle még életében legenda, hiába nevezték el róla az akkori idők legjobb raliautójának utcai változatát és a valaha volt tán legjobb rali-szimulátort, Richard Burns pontosan öt évvel ezelőtt, 34 éves korában, hosszú betegség után elbukta élete legnehezebb gyorsaságiját.
Túl fiatalon, korán. Emlékezzünk meg róla ezzel a rövid, zúzós videóval. Nyugodj békében Richard Burns!