Versenyezni olcsón, de hol?

2011.07.19. 17:25
67 hozzászólás


Már régen feszít ez a téma, aztán ma egy kicsit elkezdtem túrni ez irányban a netet, MNASZ-től a különféle amatőr bajnokságokig és meg kell mondjam, nem csalódtam. Ekkora iszonyatos nagy káosszal ritkán találkozik az ember, pedig azért csak itt élünk, apróságokon a magyar ember már nem akad fenn.

Mintegy másfél óra kutakodás, alapkiírás-böngészés és mindenféle kupakiírás-olvasás után nagy nehezen eljutottam a Gyorsasági OB II. osztályán keresztül az frt.hu-hoz, de aztán végleg elvesztettem a fonalat. Gondoltam, felhívom Duent, ha valaki, hát ő csak jobban belelát ebbe, és felteszem neki az egymillió forintos kérdést: hol és melyik versenyen/bajnokságban induljon az, aki összerakta az autóját és van annyira értelmes, hogy egy zárt pályán próbálná ki végre, nem a közúton?

LMI11July-LeadPhoto-550x412

A probléma mélységét mi sem jelzi jobban, hogy hirtelen ő sem tudott egyértelmű választ adni, aztán addig-addig beszélgettünk erről, míg ki nem hűlt a reggeli rántottája, bocs.

Ez nem egy megoldó poszt, nem fog választ adni a címben feltett kérdésre, de máris belefutottunk olyan logikai bukfencekbe és - mondjuk ki - értelmezhetetlen marhaságokba, melyek mindennél jobban jellemzik a hazai autósportot. Nem okvetlenül kell azonnal az MNASZ-re gondolni - bár tény, hogy az utóbbi években már a bírálásába is belefáradt mindenki - de azért jópofa, hogy MNASZ-licenccel csak MNASZ által szervezett versenyeken indulhatunk. Nyilván meg lehet magyarázni, de inkább ne, ha lehet, ez tisztán csak egy monopolhelyzettel való visszaélésnek tűnik. Persze jó, mit akarhatunk, mikor az MNASZ-vezetőségi tagságért nem jár pénz, csak a felebaráti szeretet. Ajvé, ajvé, panaszkodna Csíkborc ilyenkor.

Abban megegyeztünk Duennel, hogy a baj a fejetlenségben keresendő, nagyon sok apró bajnokság, amatőr kupa létezik, a kiírások változók és egyelőre nincs egy hely, ahol világosan, kereshetően és áttekinthetően el lehet igazodni közöttük. Pedig vannak jó kis bulik, nem is sok pénzért, jó helyeken. Gyorsaságiban és raliban egyaránt, már pár tízezer forinttól.

Nem adtuk még fel, előbb-utóbb kibogozzuk a szálakat.

Az már csak az érem másik oldala, hogy nálunk miért nem működhet egy olyan zseniális dolog, mint a Chumpcar vagy a LeMons-sorozat, melyen kifejezetten 500 dollár érték alatti autók állhatnak rajthoz. Arra külön felhívnám a figyelmet, hogy hány futamot bonyolítanak le évente ill. mennyi a regisztrációs díj egy szezonra (500 dollár/verseny/autó, 100 dollár/verseny/pilóta) és ebből hogy jönnek ki (nyereséggel). Eszméletlen jó móka, csak kéne egy-két elszánt ember, akikkel bele lehet vágni és persze hazai viszonyokra beállítani az anyagi vonzatot.

Az pedig, hogy közben eszméletlen jól érzik magukat a résztvevők, nézők egyaránt, csak a bónusz. De hát, az amerikaiak ugye hülyék, mi meg okosak vagyunk.