Átkozott Valencia!

2011.09.05. 10:04
41 hozzászólás

Sági Elemér kiküldött tudósítónkként ott volt a hétvégi WTCC-futamon, ahol - sajnos - ismét egy paraszthajszálon múlt minden: a dobogó, az ünneplés és a siker, amire nagyon-nagy szüksége lenne már az egész csapatnak és Norbinak is. Aki látta a versenyt - főleg a második futamot - az tudja, hogy az öregecske BMW-knek feküdt a pálya, volt esély arra, hogy megfogják a Chevroleteket, sajnos az utolsó kanyarban dobta el Norbi a gépet. Iszonyatosan sajnáltuk, de természetesen továbbra is csak neki drukkolunk, most nem szabad feladni, talpra kell állni, amennyire csak lehet, mert a jövő szezonban ez az autó már nem fog tudni odaérni. Gyere Norbi, csináld a helyed, mi veled vagyunk!

Most pedig következzen Elemér beszámolója, egyenesen a boxutcából.

 

IMG 1240

Valenciában rendezték meg a Túraautó Világbajnokság (WTCC) utolsó európai futamát, mielőtt a csapatok konténerei elindulnak hosszú útjukra az ázsiai turné első helyszínére, Japánba.
Annyira hiányzott már a jó eredmény a Zengő Dension Team-nek és Michelisz Norbinak, mint a falat kenyér – dobogón állni utoljára a Hungaroringen láthattuk.
Alapvető cél volt tehát kimászni az Osherslebenben ásott gödörből és ez végül sikerült is – csak sajnos megint sikerült Norbit egy apró hibába belehajszolni, ami aztán vetett némi árnyékot a felhőtlen boldogságra.

IMG 1208

A program szombaton szabadedzésekkel kezdődött, amire a néhány fős magyar tábor mellett maroknyi helyi néző volt csupán kíváncsi, pedig itt sem riaszthatott el senkit a jegyár, hiszen a belépés ezúttal is ingyenes volt. Zengő Zoliék üdvözlése és némi beszélgetés után erősen bizakodva vártuk az edzéseket, ahol a csapat a beállításokon túl új fékbetéteket is tesztelt – Norbi szerint a puhábbakkal csúszott az autó hátulja, így később azokat már nem használták.

A szombati tesztelés a szokásos low-cost módon, agyonhasznált gumikon folyt, tudta mindenki a csapatban, hogy ezek az eredmények nem lesznek mérvadóak. A Chevrolet szerelői eközben még akkor is új gumikat raknak fel a gépekre, ha áttolják azokat egy technikai ellenőrzésre a boxutca másik végébe – ilyenek az erőviszonyok. A délutáni időmérőn viszont  látni lehetett, hogy az autó az új motorral és egy jól eltalált beállítással – a többi BMW-vel együtt ezen a pályán képes lehet megszorongatni az egyeduralkodó Chevrolet tökeit.
Állati nagy szerencse, hogy a második szabadedzés alatt megjelenő felhőkből néhány esőcsepp hullott csupán, az időjárás várt még negyed órát a randalírozással, így sikerült összehozni egy 7. és egy 8. rajthelyet, kezdetnek nem rossz!

IMG 5436

Vasárnap reggel bemelegítéssel kezdődött a program, az időeredmény itt is mellékes. Ezután az időközben befutott magyar busz törzsszurkolóival és néhány helyi rajongóval kiegészült kb. 40-50 fős magyar tábor tombolása közepette megkezdődött a repülőrajtos első futam.
Norbi itt nagyot küzdött, de nem tudta magát előrébb verekedni a rajthelyéhez képest, úgy nézett ki, ma nincs ennél több az autóban (érdekes, hogy Menu kiforgatta Huffot, ezért áthajtásos büntetést kapott – itt lehetett volna nyerni egy pozíciót, ám ezt később visszavonták…).
A második futamon Norbi egyik legszebb állórajtját láthattuk, elképesztő reakcióidővel és tempóval lépte át a kedvező belső rajtkockából a mezőny nagy részét, majd később Villa és Coronel balhéja után a második helyen találta magát – majd felrobbant a lelátó spanyoltalanított része! A legjobb fotós helyekre lecsapva már elhelyezkedtünk a dobogóval szemben, várva az utolsó körre és a befutóra, amikor a kékek „kíváló” csapatmunkája meghozta gyümölcsét: Huff az utolsó kanyarban beszúrt Norbi mellé (ezt csak azért tehette meg, mert Muller ebben a körben folyamatosan húzta magára Norbit, esélyt adva ezáltal a támadásra), akiben túlbuzgott a versenyzői vér, adott egy túl kövér gázt a célegyenesre ráfordulva és megpördült - ez úgy tépte ketté a dobogós reményeket, mint valenciai jégeső a pálmaleveleket.

IMG 1630

Hál' Istennek a Chevrolet így már megnyerte a csapat világbajnoki címet, így talán majd Ázsiában nem kell tolni tovább a kék szekeret. A verseny után Coronel-t még megbüntették a Villa-féle balhéért, így végül Norbi a 6. helyen végzett, ami azért nagyon szép eredmény, sikerült végleg kiheverni a német pofonokat.
The show must go on – a konténerek ma, hétfőn már várják a behajózást Japán felé…