Sehogy nem készültem a versenyre, hiszen az egyhármas Suzuki Swift gyárilag egy 810 kilós versenyautó. Ezt sikerült is bizonyítanom a tököli négyszázon. Egyébként ki ne látott volna már a péntek-szombati időszakban padlógázzal furikázó kamaszokat az ország tetszőleges településén? Én is találkoztam egyszer egy ilyen csapattal. Az eset már tíz éve történt és karambol lett a vége. Átlagos sztori.
Épp hazafelé motoroztam Visegrádról, amikor a sötétített ablakos, metálszürke Swift vezetője egy határozott mozdulattal, jelzés nélkül visszafordult a tizenegyes út 41-es kilométerszelvényén. Végül nem történt nagy baj, csak a Swift és a motor lett totálkáros. Véreztünk egy kicsit, nekem kiesett vagy húsz perc az életemből, aztán mindenkiért eljöttek a szülei és hazamentünk. Mindez teljesen mellékes, a lényeg, hogy mindig legyen utánpótlás. Szükség van olyan fiatalokra, akik kihozzák az állatot a rendszerváltás utáni Magyarország motorizációjának legfontosabb típusából. Csak ehhez keressenek egy üres versenypályát, vagy repülőteret!
A mi autónk története egészen más. A fentihez hasonló kalandok az 1998-as átvétel óta nem estek meg vele, hiszen anyám használta négyévszakos üzemben a Gellért- és a Szabadság-hegy közt, szabadon értelmezett szervizintervallumokkal. Azóta került bele a százezer kilométer nagyobbik fele, öt éve nálam van és eladni biztosan nem fogom. Jellemzően pont annyiért tankolok, amennyi a várhatóan megtett úthoz kell, hiszen előfordulhat, hogy hazaérkezés után egy teljes hónapig mozdulatlanul áll a gép. Ha csak nem töri fel ismét valaki - immár harmadszor.
Assur Volvójától nagyon tartottam, és elsősorban Csikós, illetve Rézmányi Balázs Mercedesét vártam magam mellé a rajthoz. Végül azonban nem futottam össze a feketefüst-felelősökkel. A 440-esen kívül Bende Tibi 518i-jét is lenyomtam, de megvolt Koncz Jani L200-asa és Tom Micrája is.
Papp Tibi imádott Balenójának is okoztam némi meglepetést. Hajszállal nyerte az első csatánkat, amitől mindkettőnknek tátva maradt a szája. Ebben persze komoly része volt annak, hogy Tibi a legelső, én pedig ki tudja, hányadik rajtomon voltam már túl. Jobban mozgósítottam a verseny-Swift 68 lóerejét, mint ő a Balenóban lévő 99-et. Később rendeződtek az erőviszonyok, én sem voltam csalódott a Swift legjobb 18,4-es idejétől és a Baleno is megfutotta a maga legjobbját: a 17,688-at. Közben tárgyaltam Prokee-val, kiderült, hogy a tizenhat szelepes búcsúszéria hengerfeje simán rámegy a nyolcszelepes régi blokkra, persze új dugattyúkkal. Úgyhogy jövőre ismét odacsapok.
Legjobb időm (ezzel lettem a kilencedik leggyorsabb):
Elért eredményeim:
Így szavaztak önök a Totalcar Facebook-oldalán.