A kínos dolgok a legszórakoztatóbbak
Néha még a nagyon jelentős Frankfurti autószalonon is durván kilóg a lóláb. Ilyenkor a rosszindulatú újságíró röhög egy jót, a konzumhölgyek magasabb sebességi fokozatban terelik az autó jobban sikerült részeire a figyelmet, a gyártók pedig remélik, senki nem vette észre, hogy a rivaldafényben pompázó zsibvásár spontánnak hitt részleteit is folyamatosan lábujjhegyre állva működtetik. Ebből persze ipari méretű baklövések következnek.
Itt van például a Carlsson tuningcég remeke, a CGL. A Mercedes legnagyobb terepjáróját így, ebben a formában csak a kínai utakon lehet majd látni, mivel háromszázat szeretnének eladni belőle az ázsiai országban. Akinek jut a jóból, nem csak a földkerekség leggusztustalanabb hűtőmaszkját és lökhárítóját láthatja minden indulás előtt, de a csillagos embléma helyére szerelt, „nagyseggű ló kútba ugrik” logót és a körülötte felépített műanyag installációt is. Ne kérdezzék, mi sem tudjuk kinek kell ez.
SUV vonalon nincs lehetetlen. Az angliai Eterniti Motors eleve az ázsiai igényekre koncentrált, amikor megalkotta a Porsche Cayenne alapú Hemerát. A sajtóanyag szerint, mindenáron tovább akarták fokozni a luxust az utastérben, és ehhez még több bőrt, illetve Alcantarát vetettek be. Az ülések átszabásával tíz centit sikerült hozzáadni a hátsó lábtérhez, így a Hemera igazi sofőrös SUV, benne a Cayenne Turbo, 620 lóerőre pumpált V8-asával. Amikor körbejártuk a teljesen lesötétített ablakos terméket, nem tudtuk eldönteni, hogy a kínai pénzemberek valóban felnagyított játékautókra vágynak, vagy az Eterniti éppen most neveli őket a giccs szeretetére?
Ha egy munkaautónál fontos az első benyomás, akkor Bandi hamarosan vásárolni fog egy Ssangyong SUT 1-et. Nem zavarja majd, hogy a szuperegyszerű utastér sorjáinak eltávolításához egy komplett szakmunkásképzős osztály is kevés lenne, vagy, hogy a koreai pick-up műszerfalán ott felejtették az Actyon feliratot, illetve hogy a kormánykeréken jól látható a műanyagöntés nyoma, és a nullkilométeres autó emblémájáról máris lepattant a festék. Egy munkaautó legyen őszinte! Hát a SUT 1 az.
Régóta furdalt a kíváncsiság, hogy honnan származnak a fehérrel kiemelt márkajelzést viselő autógumik. A megfejtés kicsit kiábrándító. Képzeljék, a sokadik, Porsche tuninggal foglalkozó cégnél az egyik alkalmazott azt a napi feladatot kapta, hogy ügyes kis stiftjével minden autó gumiabroncsain húzza ki a feliratokat. Drukkoltunk neki, nehogy a színezéskor átlépje a vonalat, mert akkor kezdheti az egészet elölről.
Persze a filctollas úr még így sem panaszkodhat, hiszen vannak, akik tilosban járnak a kiállításon, és még csak nem is rejtőzködnek. Kémekről van szó, akiket azért küldenek autószalonokra, hogy aprólékosan lejegyezzék mondjuk az új Honda Civic méreteit, arányait, vagy éppen a fedélzeti számítógép menürendszerének minden egyes pontját. Senki nem akadályozza őket, nem kérdezik honnan jöttek, de Bandi szerint a legmenőbb autógyárak egyszerűen ajándékoznak egy-egy példányt legújabb modelljeikből, hogy ne legyen szükség kiküldött egységekre.
Felszabadultan örültünk amikor az AC Schnitzernél megláttuk a BMW 1 M coupé, szolidan pimpelt példányát. A motortuning után végre megvan a négyszáz lóerő, ráadásul két év garanciát vállalnak az autó átépített részeire, és azt ígérik, nem csak erősebb, de tartósabb is lesz a blokk. Gratulálunk, de jó ha tudják, a mi figyelmünket még az ilyen alattomosan elrejtett bazári részletek sem kerülhetik el, mint ez a króm-karbon légbeömlő imitáció. Srácok, ha nincs jobb ötlet, inkább ne csináljatok semmit!