Mindig érdemes benézni a Lotushoz, nemcsak azért, mert az angolok a smalltalk mesterei, hanem mindig hoznak valami érdekeset, és nem verik fel előre a port, ahogy a többi gyártó teszi. Tavaly, a Párizsi Autószalonon például öt új autóval dobtak jókora sziklát a pocsolyába, amelyek körül ugyan nagy a hallgatás - mintha nem minden haladna terv szerint - viszont idén is hoztak néhány gépet, amik előtt térdre kellett ereszkednem. Nem csak a fotók kedvéért.
A legnagyobb hangsúlyt természetesen a sárga Evora GTE kapta, hiszen ő minden idők legerősebb utcai Lotusa, 444 lóerővel. Nekem ugyan vegyes benyomásaim voltak az Evoráról, de el tudom képzelni, hogy ez a felhergelt változat már nem annyira piképólós, golftáskás hangulatú, mint az Evora S. Limitált sorozatról beszélt Dany Bahar a sajtótájékoztatón, de a darabszámot nem árulta el, csak azt, hogy először kizárólag Kínába akarták szállítani, de annyi megrendelést kaptak a Népköztársaságból, hogy már meg merik kockáztatni máshol is a forgalmazását. Jól is teszik.
Csikós kedvence és személyes gyenge pontom, az Elise is kapott néhány újdonságot, például egy automata váltót, ami nem igazán illik a feelinghez, meg egy 220 lóerős, feltöltött 1,8-as motort, ami viszont igen. El nem tudom képzelni, mire képes az új Elise S, azok után, amit nyamvadt 136 lóerővel művel. Nem tudtunk ellenállni a csábításnak, üléspróbát vettünk benne Danival és azóta megint nyugtalanul alszom. Rettenetesen kéne, még ha képtelenség is kiszállni belőle úgy, hogy ne röhögjenek ki a járókelők.
Az igazi meglepetés viszont az Exige R-GT raliautó volt, amelyet egy európai aszfaltos ralisorozaton indítanak majd. A rali GT három európai versenyből áll, a Monte Carlo, Tour de Corse és San Remo ralikból, és állítólag a Porsche is készül már rá. Akárhogy is nézzük, a Lotus visszatérése a ralisportba olyan esemény, aminek csak örülni lehet. Igaz, ebben a szakágban nem gyűjtöttek annyi trófeát, mint pályaversenyeken, de aki emlékszik a Lotus által megépített Talbot raliautó produkciójára, értékeli a kicsit erőltetett párhuzamot. Mellesleg ezzel versenyzett Jean Todt is, aki akkoriban még navigátorként diktálta csücsörítve a jobb ketteseket.
Természetesen a mérnöki tanácsadó részleg is kihozta új fejlesztéseit, amiken mindig elcsodálkozunk, hogy miért nem veszi meg ezeket senki. Most például egy soros hibriddé alakított Evorát mutattak felfűrészelve, amelyben egy háromhengeres saját fejlesztésű benzines működik hatótávnövelőként. Meg egy londoni taxit, amelybe sikerült belepasszírozni hidrogéntartályt, üzemanyagcellát és villanyhajtást úgy, hogy az utas- és csomagtér érintetlen maradt. Makettként láttunk még egy kéthengeres range extendert is, amely alig volt nagyobb az AVL által kifejlesztett, Audi A1 e-tronban alkalmazott Wankel-motoros egységnél. Néha elgondolkodom, miért nem bízza mindenki a Lotusra a fejlesztést?
Akik aggódtak a Lotusért, és terjesztették a pletykát, hogy vetítés volt csak a tavalyi beharangozó, csak részben volt igazuk. Dolgoznak Hethelben, nem is eredmény nélkül, csak az új modellekre kell még kicsit várni. Azért ezekkel is elleszünk még egy darabig.