A kutyám rohadt szőrös. Elterpeszkedik az autó hátsó ülésén a számára kialakított autós alátéten, és élvezi az utazást. A sebességnél csak a potya simogatást és hónaljvakarást szereti jobban, így rendszeresen átkúszik feleségem ölébe, aki ettől aránylag durcás lesz – pedig ő akart kutyát.
Az ünneplő szoknyára tapadó szőrszál az egyetlen komoly indok arra, hogy vegyünk nagyobb autót. Mivel én nem hordok ünneplő szoknyát, annyira nem érzem át a gondját, sőt, a belső tükörből egészen mókás a szeretetéhes korcs és a szerető feleség küzdelme.
A gyerek eközben édesen alszik, kuncog vagy állhatatosan bőg mellettem – mindezt átmenet nélkül, másodpercenként váltogatva. Potyer Dönci, a kutya néha hozzánk is előre köszön, vállamra támasztja állát, és liheg: „bal három, ne vedd el!” Piroska lányom is egyre ügyesebb, próbál előrenyúlni és simogatni. Van, hogy sikerül neki, ilyenkor a kutya hálásan összenyalja ujjacskáit, ha nem vagyunk elég gyorsak az aprójószágok fegyelmezésében.
Az idén kilencéves Fiat Pandám eközben csak megy, nem törődik a közelgő apokalipszissel, fittyet hány az eurózóna várható összedőlésére. Optimista autó ez – bízik benne, hogy még sok-sok filléres gyári és utángyártott alkatrész lapul Európa polcain.
Ötvenezer kilométerrel ezelőtt beszámoltam az első százezerről. Azóta nem sok minden történt. Volt néhány olajcsere, egy kipufogójavítás meg egy fékregeneráció. Komoly gondokról nem tudok beszámolni – egyedül két rozsdafolt agresszív terjedéséről tehetek említést.
Az egyik a motorháztetőt zabálja lassan, de holnap, kihasználva a beígért napos hétvégét, ennek véget vetek. Ha gyári festék lenne rajta, semmi gond sem lenne, hisz a gép maradékán ahhoz hozzá sem szagol a rohadás. Ez csereelem volt, amit egy önmagát mesternek gondoló egyén lefényezett – már hónapokkal később elkezdett lepattogni a selyemfekete festék. Jól nézzék meg, ezek az utolsó rozsdás képek, már megvettem a kencét, szombaton sminkelünk.
Sajnos az említett kedvező alkatrészárak egy elemét nem érintik a Panda 1.1i Vannak: a gyárilag matt fekete seggputtony ajtajának párja 200 ezer forint fölött van; ez az egyetlen nonszensz módon drága alkatrész az autón. A két szárnyból nem létezik utángyártott, sőt, még gyári sem – ezt valami olasz manufaktúra szállította be a torinói anyacégnek. Ehhez az én rozsdátlanító tudásom viszont kevés, úgyhogy jöhet a lakatos. Nagy munkája nem lesz, körülbelül hetven centi fémlemezzel megoldja majd.
Tavasszal sokat használtam Fiatot, átmenetileg nem volt kéznél működő motorom. A vonatközlekedés a Dunakanyarban kiváló, de a munkaidőm nem nagyon metszi egymást a BKV busz indulásával, így a MÁV járatát reménytelenül lekésem. Ahhoz, hogy úgy érjek haza, hogy még a fürdetés előtt is bandázhassak a lányommal, kénytelen voltam naponta autózni; hála a bőven hat liter alatti fogyasztásnak, nem volt nyomorba döntő különbség a bérletek díja meg a benzinszámlám között. Akkor még.
Hogy az út se legyen csöndes, feltettem a piac legolcsóbb, még nem kínai gumiját, egy szett 13-as Aurorát. Nem mondom, hogy pályaslick, de a 7900/db-os árát megérte. Esőben is normálisan tapad, fékezni is lehet vele, igaz, a gördülési zaja nem alacsony. Igazából hangos. Hogy a csöndet elnyomó zajt is el tudjam nyomni, végre egy működő hifi beszerelése mellett döntöttem. A félhalott JVC-t eltávolította Töce; a CD lemezek gyöngyörgetése amúgy is nagyon retró, meg nem is praktikus.
Egyetlen célom a gyors kiszerelhetőség volt. Ha be kell tenni hátra a babakocsit, akkor útban van minden, így a pikk-pakk kiemelhetőségben gondolkodtam a lenyűgöző hangminőség helyett. A kínai termékekhez fordultunk: hamar került egy SAL-os boombox meg egy 50 Wattos kétcsatornás erősítő.
Az utóbbit rácsavartuk a dobozra, a kábelt leválasztva egyben kikapható az egész. A kormány mellé csak egy kábel megy előre, amire rászúrom a mobilom – máris szól az mp3, vagy a közúti harag ellen ideális MR3 Bartók. Imádok operaáriákra headbangelni, még ha a hangminőség nem is túl high end.
Sajnos az óra 150 ezres elfordulását elfelejtettem lefotózni, belebambultam a kellemes Mura-vidéki tájba. Feleségemmel éppen a szlovéniai Lendvára igyekeztünk, hogy megnézzük a helyi várban rendezett fantasztikus sunga kiállítást. Az ukijo-e korszak több száz éves pornográf fametszetei döbbenetesek voltak – nem tudom megjelenik-e máshol is a tárlat, de aki látja, ne hagyja ki. Nagyobbat üt, mint egy kábelkötegelővel összefércelt japán driftautó.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
