Peka barátunk arról híres a szerkesztőségben, hogy a világ legváratlanabb pontjairól – ennek következtében – a legváratlanabb időpontokban képes bejelentkezni valami érdekességgel. Úgy látszik, egy ideje már az USA keleti partvidékén portyázik, huzamosabb floridai tartózkodásra rendezkedett be, ezért kellett valami ottani autó is.
El is ment egy árverésre ami több, mint tanulságos tettnek bizonyult. Ott botlott bele ebbe a 27 ezer mérföldet futott, alig egy éves BMW 750Li-be, amely – finoman szólva is – kérdéseket vethet fel a prémium-termékek időtállóságáról. Pár soros levelében ugyan talán a magyarázat is el van rejtve, mindazonáltal nem vagyunk benne biztosak, hogy bármilyen körülmények között használva elő kéne fordulnia ilyen problémáknak ennél a típusnál, amely minőségéhez eddig nem fért kétség nálunk sem…
…ma autós árverésen voltam és ott újra megbizonyosodtam arról, hogy az agyondícsért német minőseg, a szuper belső kidolgozás csak az európai német rajongók és újságírók fejében létezik. A tesztautók ugyanis többnyire újak és jól felkészítettek, de mint a mellékelt képeken látható, egy 1 éves BMW 750LI indító gombjáról már lekopott a festék 27 ezer mérföld után. Mellékesen a check engine lámpa is világít (az amerikainak nem természetes, hogy 15 ezer kilométerenként fizessen 100-150 ezret kötelező szervizre). Ez nem egy sérült autó, hanem egy hibátlan jármű, amit 69 000 dollárért próbáltak eladni.
Ez állt a levélben, alig pár perccel később, pedig érkezett egy újabb, ezt 2010-ben fotózta Peka, egy 2006-os, eladó Porsche Boxsterről. Biztos van oka annak, hogy nem anyagában színezett műanyagokat használtak fel a beltér sűrűn tapogatott helyein, de ezen kopások fényében nem lehet egyszerű megindokolni.
Vagy mégis?