Új kerekek kerültek az SLC-re! Hosszú vajúdás előzte meg ezt a kis befektetést: nem annyira az anyagi vonzata miatt, inkább esztétikai-stilisztikai okokból. Klasszikus lemezfelni, az autó színével megegyező Mercedes-csillagos dísztárcsával, vagy klasszikus könnyűfém barokkfelni? Ez volt a dilemma lényege, és két év kellett hozzá, hogy a cseréről döntés szülessen.
Illetve, eleinte nem volt dilemma, magam is egyetértettem Csikós mesterrel, aki ebben a kérdésben azt az ortodox álláspontot képviselte, hogy a lemezkerék teljesen jó, végre egy SLC, ami nincs elrondítva valami idétlen könnyűfém felnivel. A szerénység jó pont az autónak és a tulajdonosnak is, érvelt a szaktekintély, és nekem is tetszett így az autó.
Hanem az én Sanyi barátom időnként át-átdobott vaterás meg ebay-es linkeket kedvező árú barokkfelni-szettekről, és ezzel elkezdte aláásni a magabiztosságomat. Megnéztem egy rakás fotót barokkfelnis SLC-kről, hát, ja, mondtam magamnak, aztán félretettem a problémát. Telt-múlt az idő, Sanyi közben kerített az öreg állólámpás kupéjához az internet mélyéről egy kedvezményes árú 14 colos barokk garnitúrát, amit felújított, és elegáns, keskeny fehér peremmel feldobott abroncsokat is vásárolt rá Amerikából. Ezeket az abroncsokat Sipos úr a tavasszal elvitte a W108-asához, rajtuk gurultunk ki Ornbauba, a legendás oldtimer Mercedes találkozóra, amiről legnagyobb sajnálatunkra csak jövő tavasszal, a következő buli előtt mesélünk majd, igaz, akkor elég sokat.
Sanyi rendelt egy újabb szettet, fel is szerelte a felnikre, ám ekkor váratlanul, baráti áron hozzájutott egy jóval ritkább, 15 colos barokk készlethez. Régi álma volt ez neki, a megvalósításában tehát az sem akadályozhatta, hogy csak úgy jutott a felnikhez, ha megvette az autót is, amire rá voltak szerelve. Ilyen módon viszont felszabadult a 14-es garnitúra, ami, szintén baráti áron, az én SLC-men kötött ki.
Engem ledöbbentett a barokk felni-fehér peremes gumi kombináció javára mutatkozó különbség, nagyot dobott a látványon a csere, külön tetszett, hogy szélesebb abroncsok kerültek a korábbi téli gumik helyére. Feltettem a szerkesztőségi levelezőlistára egy fotót az új kerekekről, aminek az lett a vége, hogy a két régi barát és veterán-Mercedes tulajdonos, Csiki és a korábban is a barokkfelnik mellett kardoskodó Sipi majdnem örökre összeveszett, miközben mindketten ugyanazon a véleményen voltak, hogy mutatósabb így az öreg kupé.
A váratlanul kemény pengeváltásból most nem idéznék, legyen elég, hogy a végére Gyurcsány és Orbán neve is előkerült, ami egyértelműen jelzi egy autókról folytatott, esztétikai jellegű vita végletes eldurvulását és egyszersmind zsákutcába jutását. A két barát persze, ellentétben a mondott politikus urakkal, gyorsan összebékült, azóta már Imola híres veteránvásárát is megjárták az iszákos, tűzpiros Transittal.
Ennyi a történet, itt vannak a képek a régi és az új állapotról. Lemezfelni dísztárcsával? Vagy inkább barokkfelni fehér peremű abroncsokkal? A vita immár tét nélküli, de kíváncsian várjuk a véleményeket!