Nagyjából ez volt a reakciója az Index kamionos fórumának, mikor kikerült oda Mike Ryan új kis reklámfilmje. Nem is csoda, hiszen amit ez a pocakos kis jó kedélyű, Tennessee-ben született kaszkadőr és versenyző művel, az nem mindennapi.
Ahogy nem mindennapi az eszköz sem, mellyel mindezt véghezviszi. 1950 lóerő, csaknem 5000 newtonméter, 4,5 tonna. Mióta nagyjából sejtem, mit tud egy ilyen gép, csak még nagyobb tisztelettel nézem meg újra és újra ezt a kisfilmet. Mike, van vér a pucádban öreg. Tisztelet.
A történelmi hűség kedvéért azért soroljuk fel, mit is tett le eddig az asztalra:
Pikes Peak Class 8 Champion - ’97, ’98, ’99. ’00, ’02, ’03, ’04, ‘05, ‘06
Pikes Peak Big Rig Exhibition Champion -'07, '08, '09, '10
Class 8 Record Holder - ’97, ’98, ’00, ’02, ‘05, '06
New Class Record 2005 - 12:46.81 ’97 Rookie of the Year
Land's End Hill Climb 2004 - első nyerges, ami nevezett, mai napig tartja a rekordot
Queenstown Gold Rush Int’l Hill Climb - ’98 ’00, 2 győzelem, 2 világcsúcs
’98 Silver State Classic Open Road Race - 1st Class 8 Entry
’99-2004 Bonneville Salt Flats - Modified Diesel Truck-kategória nyertese, legnagyobb sebessége: 225,675 mph (363,19 km/óra)
Ha nem igazán tudja elképzelni, hogyan fér el egy ekkora versenygép a Pikes Peak szűkös fordulóiban, akkor tessék. Csak be kell lengetni. Overkill.
És hogy miért csinálja Mike sokkal okosabban, mint Ken Block? Egyszerűen csak azért, mert Mike nem próbálkozik idegen vizeken és járatja le magát, azt csinálja, amihez ért és vitathatatlanul maradt saját versenyszámának királya.