Amikor megérkeztünk a Toyota Suprákkal zsúfolt standra, még nem gondoltuk, hogy hamarosan alapjaiban változik meg a véleményünk a Carstyling.hu Tuning Show-ról, és annak résztvevőiről. Mert hiába éreztük már negyedóra után, hogy a vaskeresztes Golfok, az agydaganatot okozó elektronikus zene, és a mindezt keretező felkészületlen biztonsági őrök miatt véget vetnénk az életünknek, egy csapásra megváltozott minden.
A kiállítás legérdekesebb szegletében nem voltak fények, nem volt zene, sőt még szőnyeg sem. Volt viszont öt Toyota Supra, köztük az az 1988-as évjáratú példány, melyet tulajdonosa úgy mutatott be, hogy ez Magyarország legerősebb autója.
Gergő, a tulajdonos azzal kezdte, hogy senki nem hisz neki, de ez már nem zavarja. Néhány éve ugyanis annyira belefeledkezett a sorhatos turbós sportautó tuningolásába, hogy már csak amerikai oldalakat nézeget, és közben folyamatosan a következő fejlesztési lépésen gondolkodik. Eddig egy új Mitsubishi Lancer Evo árát költötte el, ami soknak tűnhet, de mindjárt rájövünk, hogy minden forint jó helyre került.
Félelmetes méretű turbó trónol a motorblokk mellett, a kívülről kopottas, magáról semmit el nem áruló autó motorterében. A tulajdonos rögtön megjegyzi, nagyobbat szerettek volna, hiszen a blokk elég túlméretezett, Dubaiban és Amerikában 2400 lóerős példányok pusztítják a gumit. Neki egyelőre nem ez a legfontosabb, mivel még a mostani összeállításnak sem tudták lemérni a teljesítményt. Ekkora csigákat használnak a versenykamionokon is, hiszen 3-tól 6 ezer köbcentiig megfelelő a Garrett GT 4718 típusa.
Miközben belemérem a mobiltelefonomat, hogy legyen elképzelésük a méretéről, kiderül, hogy a motorblokk sem eredeti. Az újabb MK4-es Supra, háromezer köbcentise, vagy ahogy a típus kedves bolondjai emlegetik, a 2JZ motorkódú változat. A főtengely és a hengerfej is gyári, már mentek vele 10 ezer kilométert, néha még boltba is leugrik vele a gazdája, ha a másik autóját éppen javítják.
Az 1000 lóerő csak számított érték, az viszont kőkemény tapasztalat, hogy a hátsó drag gumik nem találják a tapadást, amikor az öreg Supra 200-as tempónál fekete csíkokat húz a pályára. Magyarország legerősebb mérőpadja éppen eddig a tempóig mér, ezt viszont harmadik sebességben eléri a dühöngő vadállat. Van tehát hová fejlődni, elsősorban végig jól tapadó pályára volna szükség. Ha ez meglesz, a Supra bizonyítani fog - állítja a tulajdonos.
Más gond is van. Amikor 6 ezres fordulatszámnál felépül a töltőnyomás, hirtelen sokszáz lóerőt ugrik a teljesítmény, aminek hátsó futómű bölcsője sem tud ellenállni, enyhén elcsavarodik. Főként ezért, és a versenygyújtás hiánya miatt nem képes kevesebb mint 10 másodperc alatt futni a negyed mérföldet, vagyis a gyorsulási versenyek hivatalos távját. Ez sem rossz idő, de bőven lehet mér faragni belőle, állítólag. Gergő nem csügged. Már beépítette a megfelelő benzinpumpát. Az óránként 1000 liter üzemanyagot szállít elméletileg, közben készül a versenyelektronika, illetve már spórol az új futóműre.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Európában csökkent a villanyautó és plug-in vásárlás, a világ többi részén rekordot döntött
Természetesen Kínáé a vezető szerep.
- Hírek
Megkezdték a tervezését, visszatérhet a legendás Citroën Kacsa
Az Ami nevű mikroautó és a C3 közé érkezne.
- Hírek
Az üzemanyagárak csökkentésére szólította fel a benzinkutakat a Mol
2025-ben három hét alatt közel 30 forinttal emelkedett az gázolaj és a benzin átlagára.
- Hírek
Olajnyomok alapján találták meg a Kaposváron randalírozó BMW-t
Kidöntött egy táblát, majd elhajtott. Pechjére több nyomot is hagyott.
- Belsőség
Lebontották a kutat, kifogytunk a benzinből - TC Bamako 2025/4
A többiek segítettek volna, de csak gázolajuk volt.
- Tesztek
Az igazi nyugdíjprémiumTeszt: Peugeot 3008 Hybrid – 2024.
Formabontó és progresszív, hibrid hajtással mégis leginkább nyugdíjas házaspárokat tudok elképzelni a 3008-as prémiumba hajló utasterében.
- Hírek
Könyörtelenül elbántak ezzel a gyanútlan Toyota Hilux-szal
Feldolgozhatatlan látvány a nyomokban Ford Focust és Mondeót is tartalmazó alkotás.
- Hírek
Trump szerint február elején jöhet a 25 százalékos büntetővám Kanada és Mexikó ellen
Az elemzők szerint a büntetővámok az amerikai autóiparnak fájhatnak a legjobban, amit Trump saját elmondása szerint meg akar menteni.
- Hírek
Most látszik csak igazán, mennyire fáj a Fordnak a népszerű európai modellek beszántása
A gyártó piaci részesedése és az eladott autók száma is jelentősen csökkent.
- Belsőség
Homokvihar, óceánpart és szerpentinek, az első afrikai nap krónikája
Tigris eddig minden akadályt kiállt.
- Közélet
Tragédiához vezetett a tanulóvezető elleni büntetőfékezés: így döntött a bíróság
El kéne engedni ezt végre.
- Hírek
33 000 kilométeres gigászi túrával járatta be a 911 Dakarját egy vietnámi férfi
A 911 Dakar jelesre vizsgázott.
- Hírek
(Frissítve) Reggel elhasalt az M2-es metró, de megint minden rendben
Az érintett szakaszon az utasok pótlóbusszal utazhatnak.
- Hírek
Még próbálkoznak az elektromos Honda Civic Type R megalkotásával
Nem egyszerű a feladat.
- Hírek
Nagyon komoly feladatot kap az elektromos Vitara
Az indiai villanypiacot kellene meghódítania, de ez nem lesz egyszerű menet.
- Hírek
Végre beindult a világ legőrültebb Wankel-motorja!
12 bolygódugattyú és 15,7 liter végre mozgásban!
- Belsőség
Megérkeztünk Afrikába
Az egykor temetőben szolgáló pompakocsiból lett „versenyautó” már Afrikában.
- Hírek
Trump elkezdte az „amerikai autóipar megmentését”, de ennek nem mindenki örül
Az amerikai gyártóknak is fájni fog.
- Tesztek
Nem kell minden csatát megvívniTeszt: Mazda CX-30 2.5 e-Skyactiv-G 140 Automatik - 2024.
Ha a szabályok engedik, az autóiparban a vevő a király. Mi más oka lett volna a Mazdának a CX-30 bevezetésére egy dögös 3-assal együtt?
- Hírek
Egyelőre megmagyarázhatatlan hibát találtak a vezetéstámogató rendszerekben
Tanácstalanság az AEB-k miatt
- Hírek
Lamborghinivel próbáltak kidönteni egy oszlopot, sokadjára sem sikerült
De a méregdrága, túlzó SUV-t legalább rendesen lezúzták.
- Hírek
Kapnak egy a sallert a kínai gyártók?
Összejöhet a kínai nagy ugrás a villanyautók eladásában 2025-ben
- Hírek
Ismét széttörtek egy Ferrari F40-et
London után Monacóban törtek szét egy Ferrari F40-et.
- Hírek
A Dacia vezérigazgatója megerősítette: jön az elektromos Sandero
Míg a legtöbb gyártó a minél nagyobb megtehető hatótávért dolgozik, a Dacia elérhető elektromos autót akar piacra dobni.