Amikor az autó kuka
Az ötezer lakosú rajna-pfalzi Hermeskeilben tartották a kukavilágbajnokságot. A verseny a hagyományos láda/szappantartó-autók összecsapásához hasonló, azonban számos eltérést találunk a szigorú szabályzatban.
1. Kizárólag eredeti, kétkerekű műanyag szeméttároló edényt lehet csak használni. (A térfogata nincs korlátozva, vagyis 80, 120, vagy 240 literes kuka is bevethető, azonban nincsenek külön kategóriák, mindenki egy mezőnyben versenyzik.)
2. A kukának üresnek és tisztának kell lennie, plusz súlyt nem szabad benne elhelyezni.
3. A tető zsanérjait védő lemez felszerelhető.
4. Az eredeti kerekek és a tengely nem cserélhető, azonban védőlemezt itt is fel lehet szerelni. Tilos további görgőket, szélesebb tengelyt, motort, vagy bármilyen más változtatást végrehajtani.
5. Annak érdekében, hogy a sérülésveszélyt csökkentsék, tilos bármilyen kiálló alkatrész (kipufogó, spoilerek, szárnyak, stb.) felszerelése.
6. Az ágyék védelme érdekében minden kukát fel kell szerelni ülő-, vagy fekvőkárpittal.
7. Minden kukára csak egy vezető ülhet/fekhet.
8. Valamennyi kukának részt kell vennie technikai ellenőrzésen, ahol tanúsítják, hogy részt vehet a versenyen.
9. Maradéktalanul be kell tartani a verseny rendezőségének és a pályabírók utasításait.
10. Minden vezetőnek védőfelszerelést (zárt sisak, kesztyű, könyök- és térdvédőket) kell viselnie.
A verseny mintegy 300 méter hosszú, forgalom elől elzárt útszakaszon, egyenkénti indítással zajlott, amelyet a leggyorsabbak 20-21 másodperc alatt teljesítettek. A versenyzés lényege az egyensúly: rá kell hasalni a kukára, ágyékkal az aljára, és és a tetejét fel kell emelni, és ettől kezdve kizárólag a bátorság kérdése a győzelem.
A versenyt Norman Schäfer nyerte, aki ezzel megvédte világbajnoki címét. A leggyorsabb nő az osztrák Alice Zenz lett. Ki mondta, hogy a németek sótlanok, és nincs humorérzékük?