Komondor és Junior - magyar áruk fóruma

2012.11.21. 20:34
122 hozzászólás

Tessék, hát ez volt a mai műsor. Winkler amúgy nagy jóstehetség (vagy csak megérezte a vesztét), mert amikor elindult a szerkesztőségből a Komondor-forgatásra még meg is jegyezte, hogy csak ezzel ne akadjak el, mert nincs az a traktoros, aki ezt kihúzza. Szerencsére telefonkönyve hosszú évek óta féltve őrzött kincse a szakember telefonszáma, aki legalább annyira érzi öreg traktorát, mint Raikkönen az Eau Rouge-t, biztosak vagyunk benne, hogy bárminemű vontató-világbajnokságon méltán képviselhetné az országot: kisujjában van az elakadt dolgok kiráncigálása a laza homokból vagy ahogy a ladás mondás tartja: ismeri a gépet, mint öreg hobbit a gyűrűt.

komondorfacse.jpg

Majd jöttem én és a merénylet, melyet már igazán megszokhattam volna azokban az időkben, amikor még külső munkatársként csak telefonon keresztül vettem részt a heti lapindító-értekezleteken. Ilyenkor rendre kihangosított a gerilla-Winkler és furmányosan mindig úgy terelte a párbeszédet, hogy elhangozzon az almafa alatt parkol a sárga Tatra-mondat.

hootersbeharang8.jpg

Mondjuk abban igazuk van, hogy képeken (pláne a több, mint egy kilométer hosszú célegyenesben) lassúnak tűnt a pöttöm kis formaautó és belülről is az volt, hiszen kvázi végsebességét már szinte a ráfordító kanyar kijáratánál elérte (könnyű és nagyon jól gyorsul), ez negyedik fokozatban, 4000-es fordulatszám kulminált, ott elszegényedett a keverék, hiszen a szívó- és karbisor az utolsó pillanatban került a pöttöm motorra (az egyik kis légszűrőt el is hagytuk, de meglett). Szóval a célegyenes egy végtelen utazás volt, sebaj, a kanyarok kárpótoltak mindenért, fékezni alig-alig kellett, a tapadás döbbenetes, a szórakozás csodálatos...

tctvvariante5.jpg

És persze okvetlenül tegyük hozzá, hogy a 2:05-ös időt a Slovakiaring ötös variánsán mértük (aznap ez volt használatban), ez alig 3,8 kilométer hosszú. Remélem, egyszer sikerül még beleülnöm optimális keverékképzés mellett is, imádtam. Reméljük, nem bánták, hogy megmutattuk: idehaza még manapság is tudunk félelmetes és/vagy csodálatos, de mindenképpen egyedi és világszínvonalú dolgot gyártani, nem csak élőhalott villanyautót és Puli pompakocsit.