Hétfő reggel. Szokásos Totalcar hétnyitó értekezlet, jön az unalom fél napja, ha gyorsan összerakjuk a Wochenplanungot, Winkler elég pörgősen olvassa a múlt heti olvasottsági számokat, ha Árpád nem kezd el köhögni, Bende meg emiatt nem kezd félórás sivatagosításba, hogyan hal meg rövidesen a streptococcusoktól, talán fél egyre szabadulunk is. De nem, még el se kezdtük megbeszélni a napirend előtti pontokat, máris valami sztoriban vagyunk nyakig. Jön az álomkór, valamit tennem kell, mindjárt elalszom.
Még jó, hogy már ma megjött az eheti Autocar. Anglia, de talán a világ legrégebbi autós lapja, 1895 óta létezik, megkerülhetetlen, megkérdőjelezhetetlen autós információforrás. Az auto motor und sporttal, a What Carral, a Mottal ellentétben az Autocar cikkeivel még soha nem szálltam fejben vitába, a többiekével rendszerint. Pláne az ams, a németek bibliája, azzal még az asztalt is vertem. És az Autocart még jól is írják, még éppen nem egy Top Gear, viszont ha meg akarok tudni valamit, ebben minden benne van. Félre a hozsannát, nem fizetnek, minek reklámozzam.
Szóval zajlik az értekezlet, de ébren maradok, mert kinyitom az újságot. Milyen lesz az Enzo utáni, teljesen Forma-1-es alapú Ferrari. Vezették az új Range Rovert a V8-as után már a V6-os dízellel is - még jó, hogy mi talán sehogyan sem fogjuk. Merre tart a Lamborghininél az Aventador-vonal? És igen, itt a Toyota GT86 Development autó tesztje, amiről mi is írtunk múlt héten. Év autója út volt, a John Simistert küldték, tömören megírta, minden benne van a cikkben, ami lényeges.
Nézem a képet... Majd közelebbről is megnézem... Nini, én vagyok a volán mögött! A Szent Magazinban, látják?
De nem, nem az Autocar fotósa találta olyan szépnek, ahogy elkenem a GT86-ost a kanyarban. A Toyota egy francia fotóst rendelt ki a helyszínre, az lőtt mindent. És valószínűleg ezt tudta elkapni elég pontosan...
A szövegrész alatt egy másik kép, a szintén vezetett, aranyszínű, Toyota Racing Development-tuningos GT86-ról. Nini, ki ül a volán mögött? Bizony, a másik Év Autója zsűritag, azaz Gajdán Miki az autó MAGAZIN-tól. Még valaki merjen olyat mondani, hogy mi, magyarok nem vagyunk ott mindenhol...