Bogár saga: Polírozom a bohócot
Az előző részek tartalmából:
Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni.
Vettem egy bogarat, örültem neki.
Elkezdtem szerelgetni, kiderült, nagyon élvezetes dolog.
Kasznit cseréltünk rajta, szép sárga lett.
Ebben a részben pedig felpolírozom

A kasztnicsere után bőven akadt tennivaló. Nem mért a sebességmérő, meg amúgy is mást mutatott az óra, mint az eredeti, ezért megbeszéltük Marcival a cserét, hogy ne essünk ki az olajcsere, tankolás és egyéb ritmusokból. A gumicsere után az APV Rt. székháza előtt, az újlipótvárosi lakosság nagy csodálkozására szétkaptuk a bogarakat, és óraegységet cseréltünk. Ezt úgy kell elképzelni, hogy megálltunk a MOL kút mögött, üresre pakoltuk a csomagtartókat, ki a járdára, és derékig az autókban túrva szitkozódtunk.
Persze semmi se stimmelt, mert Marci órája egy automata váltósból származott, és ezért volt rajta pár foglalat ami összezavart bennünket, pedig előtte becsületesen végigfotóztuk a csatlakozókat. De megoldottuk. Az örökölt elektromos rendszer makacskodott itt-ott, tolatólámpám például azóta sincs. Borzalmasan utáltam a Golf I.-féle kormánykapcsolót, a műanyag indexszel és a „rendes” ablaktörlő kapcsolóval. Ugyanis a bogár ablaktörlő kapcsolója az ergonómia tudományának felfedezése előtt született, és a műszerfal közepén lakik. Eredetileg. De ebben bajuszkapcsolós lett. Ezt sürgősen vissza kell alakítani. De legjobban azt utáltam, hogy melegen nem lehetett beindítani a kasznicsere óra, ami jelentős életminőség romlást hozott.

Mivel a sárga autó eredetileg szellőző nélküli motorháztetővel készült (1200 volt lánykorában), így megrekedt a meleg a motortérben, amitől felmelegedett, vagy akár el is párolgott a karbiban a benzin, ettől nehezen indult. Melegen. Na de a meleg magától nem kerül be a motortérbe, az oda a motortól jön, mégpedig a motor lemezelése és a kasztni közötti résen, amit a motorguminak csúfolt alkatrész tart kívül, ami egy többszörös S-betűt formázó gumiprofil. Természetesen ezt se tettük be a kasznicserekor, elfeledés okán. És a legegyszerűbb a motor kivételével megoldani a problémát.
Részmegoldást találtam ki: veszek egy szellőzős géptetőt, hátha javít valamicskét. Javított valamicskét, és szerencsére narancssárgát sodort elém a sors, Tóth Gabi sufnijának tetejéről, mégpedig az insbrucki téli olimpia napszítta matricájával (1976!!). Ezt tettem fel legelőször. Ez se túl bonyolult, a rugóval lehet épp szenvedni, de egy nagyobbacska fogó megteszi erőkarnak. Az a trükk, hogy egyszerre csak az egyik oldalt kell beakasztani.

Amíg minden apróságot legyőzök, addig is megadom az esélyt a szerethető kisautóvá válásnak: az eredetileg tervezett polírgép teszt részeként megpróbálom felpolírozni a fényezést, hátha. A Festool előadásán nagyon figyeltem, de övig be voltam kakilva, nehogy elrontsak valamit. A csomagtartótető volt a legkézreesőbb demonstrációs felület: nagy, egybefüggő felületek alkotják, meg látványos is, ha jól sikerül. Ott a helyszínen megpróbáltuk, nem volt reménytelen. Szép fényes lett az az oldala, amit a Festool munkatársa csinált. Aztán nekem kellett megpróbálni, a díszléc túloldalán nekiálltam. A hatás nem maradt el. Egyrészt nagyon meghúzza az anyag a gépet, amikor megtapad, másrészt hamar felmelegszik a lemez, olyankor abba kell hagyni. Itt egy kép, ilyen lett elsőre.
Elhatároztam, hogy az egész autót megcsinálom, mégpedig azzal az anyaggal, és azzal a géppel, mert ez a viaszos cucc nagyon látványos eredményt hozott. Bevásároltam a szükséges dolgokat: díszlécpatentek, lámpagumik az indexek alá, lámpagumik a hátsó lámpák alá. Lökhárítógumik és a motortértető gumikédere és az ütközője. Mivel az új motorháztető már fent volt, így minden készen állt a művelethez.
Először is a díszléceket pattogtattam le, és szépen eltettem őket, nehogy a mostani ökörhugyozásnál is jobban meggörbüljenek. Aztán a kiszedtem a patentokat a közepükön lévő kis pöcök kiütésével. Végül a lökhárítókat szereltem le, ami pár csavar mindössze. A lámpák kicsit több bajt okoztak, mivel ott van elektromosság, a testelés így is csak esetleges volt. Mindent lefotóztam, mi, hová volt bedugva, melyik kábel hogyan görbült, de még így is lett csinálni valója Prokeenak másnap. A két hátsó lámpa és az index leszerelése után az ablaktörlők és az antenna maradtak hátra. Sima ügy.
Szerencsére a garázs előtt szinte egész nap árnyék van, csak kora délutántól süt oda kicsit a nap, szóval kívül tudtam kezdeni. Ez azért fontos, hogy a napfény ne melegítse fel a kasztnit. Így, üresen jól lemostam a kocsit, még előző este. Reggel egyből nekiláttam. Gyorsabban ment, mint gondoltam, elemről elemre haladtam, pontosan betartva a tanultakat: erősen fogni, ne rántsa meg, spórolni az anyaggal, ha felmelegszik a lemez, abbahagyni. Ha foltos, csíkos, fátyolos, szilikoneltávolítóval tisztítani, majd mindent megismételni. A lakók meg-megálltak mellettem, és kérdezgettek, hogy hű de szép, meg milyen jó lesz, nem mondom, ránézésre elég csinos lett. Délre végeztem az autó teljes jobb oldalával. Leizzadtam, minden bajom volt.
A tetejét még elkezdtem odakint, de nagyon melegedett az idő, hamar száradt a políranyag. Betettem a kocsit hűlni a garázsba, amíg ettem pár falatot. A második etap, délután már könnyebb volt. A tetővel ugyan megszenvedtem, magas is, púpos is, nagy is, és az esőcsatornák mellett elég nehéz volt dolgozni a szivaccsal, jól meg is tépáztam. Egy ikeás kis sámli sokat segített, így nem kellett a vállvonal fölé emelt géppel dolgozni. Az eredmény viszonylag jó lett, így első próbálkozásnak semmiképp se lett olyan, mintha profi csinálta volna, de valahogy már kinéz legalább, és ami a lényeg, én csináltam.
Késő délután átjött a Motordoktor a lányaival, megnézni, hogy is tettem tönkre az autómat, de körbejárva megállapította, egész jó lesz ez. Addigra már csak a bal eleje volt hátra, ott ő is kipróbálta a cuccot. Gyorsan visszaszórtam a lámpákat, az indexeket, hogy másnap ezzel jöhessek dolgozni, és megörökíthessük azon fényes mezítelenségében. Persze semmi változás, az utcán ez is csak egy a szélső sávban szerencsétlenkedő, negyven lóerős Bogár maradt.
A következő részben az elektromosság gatyába rázásáról, hifiépítésről, motortérgumiról és kerékcsapágyakról lesz szó.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
