Abdellal egy nyirkos februári estén találkoztam, akkorra már negyedik hete esett folyamatosan. Én éppen a csapatimat küzdöttem le - helyi tésztaféle, remek töltelékekkel, ha arra járnak, ne hagyják ki -, ő melóból tartott haza, de amikor megláttam, majdnem a torkomon akadt a harisszás csirke. Nem is maga a srác tűnt fel, hanem a Specialized Demo 8 downhill bringa, amit tekergetett. Itthon egy ilyen gépért akár kétmilliót is elkérhetnek, odakint ennyiért már inkább három Volkswagen Polót vesznek, fél év alatt ez volt az egyetlen ilyen bringa. Hamar kiderült, hogy egy nyelvet beszélünk, meg is hívott a szokásos hétvégi szeánszukra.
Aztán kiderült, hogy drift bizony három keréken fog megvalósulni. Hallottam már erről, többek közt itthon is keményen tolják keresztbe a háromkerekűeket, és az új-zélandi dift trikeosok is megmutatják mire elég a maori vér. Kezdtem izgulni.
A rákövetkező szombat reggel a tuniszi rögvalóságban fagyoskodtunk, rezignáltan tudomásul véve, hogy Meher egy rossz városrészben keres minket. Röpke egyórás késéssel állított be a Golf, amely hátulján a kocsi árának megfelelő bringa lógott. Mert persze hiába trike-ozni megyünk, a bringa nem maradhat otthon. Vegyes társaság jött össze, ki kite-oktató, ki családapa, mások gépbeállítók egy gyárban, de akadt marokkói cserediák is. Egy karthágói parkolót foglaltunk el, a mecset és néhány római kori rom között.
Tudom mi jár a fejükben: a rendes ember szocializációja hároméves kor felett elfogadhatatlanná teszi a háromkerekűvel való csapatást, de itt most egy kicsit többről van szó. Jusszufék már szerpentineken is csúsztatják, alkalmanként akár hatvannal, de minket nem feltétlen akartak megölni, ezért maradt a hatalmas lejtős placc. Aztán előkerültek a célszerszámok is, de nem azt kaptam, amit vártam, bár igazán nem is tudom, mit vártam. A legszórakoztatóbb dolgok egyszerűek, és hát egy ilyen háromkerekű sincs túlbonyolítva: az eleje egy húszcolos gyerekbringáról jön, persze pedál nélkül, a hátulja meg jó másfél méter zártszelvény. Donor akad elég, ha nem a bringákról lefosztott fémhulladék, akkor kerítésvas, vagy ami jön.
Ezen felül az egész mutatványra nem áldozhattak többet két hegesztőpálcánál. Kell még egy ülés is, rendes oldaltartással, ez éppen egy fogorvosi váróból jön, és persze egy fék, ami itt leginkább csak a helyet foglalja, mert ha szigorúan nézünk a kerékre, az is többet lassít. Vendéglátóink hoztak egy 2.0-ás változatot is: ezen bárszék volt a versenyülés, és legalább háromszor annyi vasból készült, de már a kerék is egy bóvli chopper-bringáról származott.
A kritikus rész a hátsó kerék, ez a legtöbb esetben KPE, vagy ismertebb nevén vízvezetékcső. Ez az az alkatrész, amitől egészen lehetetlen szögekben lehet csúsztatni a trike-ot. Itt a kite homokfutójának a kerekeire húzták a műanyagot, a váz pedig szétszerelhető, így befér a csomagtartóba. A gumi további előnye, hogy megmarad a fogtömésünk is, de a vesekövet azért még így is hatékonyan lehet vele kezelni.
Nehéz lenne megfogni, hogy miért okoz örömet a drift, talán az ellenőrzés alatt tartott veszélyes helyzet lehet a kulcs, mint az egykerekezésnél. Azt nem mondanám, hogy van olyan jó, mint autóval csúszkálni, de nem is rosszabb, egyszerűen más. Egyensúlyérzék kell hozzá, mivel nagyon könnyű megpördülni, és ha nem csak vaktában csúszunk, hanem egy adott íven kell menni, az tapasztalatot kíván. Fontos a tempó, hiszen ha túl gyorsan megyünk, hiába az ellenkormányzás, a szinte nulla tapadású hátsókerekek hamar megelőzik az elsőt. Nézzék, mi eddig jutottunk:
Azt nem tudom, hogy egy rendes drifter mennyit profitálhat a háromkerekűvel való ökörködésből, de az biztos, hogy elképesztően jó szórakozás. Fillérekből összerakható, és ha akad egy üres, lejtős útszakasz, akkor garantált a buli. Hülyeségnek hangzik, de ha tehetik, adjanak neki egy esélyt, garantált lesz a döbbenet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
