1995, Katalán Rali. Kankkunen kiesett, Sainz vette át a vezetést, mögötte 8 másodperccel Colin. Akinek ez a két név nem mond semmit, az ne olvasson tovább.
A csapatutasítás az volt, hogy minden maradjon így, ez garantálta a maximális pontszámot a csapatnak, viszont tökéletesen ignorálta az egyéni világbajnokság állását, hiszen ha McRae nyer, akkor pontelőnnyel vág neki az utolsó futamnak, ami ráadásul a hazai versenye lett volna, így világbajnok lehetett volna.
Dave Richards kiadta az ukázt, pedig Sainz igazán nem kért segítséget és nem értett egyet a döntéssel.
De Colin sem.
A többi már történelem. McRae megállíthatatlan volt és hazai pályán verte el a spanyol öreget és adott fricskát a csapatutasításnak, hiába próbálták meg a gyorsaságin lelassítani/megállítani azzal, hogy elé ugrottak.
McRae nyert. Papíron. Majd kapott egy egyperces büntetést - az nem derült ki, hogy ki és hová nyúlt, hogy ez így legyen -, így 70-70 ponttal vágtak neki a szezon utolsó versenyének. Amit megnyert és világbajnok lett. A Toyotát a Katalán Rali után kizárták, hiszen rájöttek a flexibilis szűkítő-csalásukra, melyet ki tudja, mióta használtak már.
Hogy miért született ez a poszt? Tudja fene, néhanapján szembe jut, hogy mekkora nagy kár ezért az ízig-vérig versenyző-zseniért. Ha lennének példaképeim, az egyik biztosan ő lenne, mert nem adta fel soha.
WRC Rally Catalunya 1995 McRae Sainz by RallyBase