A stoptábla nem viccből volt ott!

2015.10.07. 13:35 Módosítva: 2015.10.07. 18:13
22 hozzászólás

A facebook egyik csodája, hogy az ember olyan csoportoknak lehet tagja, ahol azonos érdeklődési körű emberek osztanak meg egymással nagyon érdekes dolgokat. Mint például ezt a fényképsorozatot, amit Tóth Ádám tett közkinccsé. Még apukája csinálta a fotókat, valamikor a hetvenes években -rendes Wartburg-buzik talán nem csak az évet, de a hónapot is megmondják, mikori lehet ez az erősen deformált roncs. A Merkúr-teleptől az üres telekig tartó rövid életében nem sokat hasznáhatták, az biztos

Az alaptörténet szerint wartburgos bácsi nem vette észre a stoptáblát, ami a kisebbik baj, ami igazán kellemetlenné tette a dolgot, az az érkező csőrös Csepel volt. Mert a Csepel teherautó elején kevés a deformációra képes alkatrész, ugyanakkor egy ilyen teherautó igen sok mozgási energiával bír. És hát hiába a frissiben felrakott szivacsos kormányvédő, a Videoton autórádió, a telekjáráshoz elengedhetetlen cirokseprű a csomagtartóban, ezek itt sem érnek, amikor egy Csepel jön. Mert az ha jön, akkor nagyon jön, annyira, hogy nem csak a jobb első ajtót tépi szét, de kirántja helyéről a B-oszlopot, a hátsó ülésre behajtogatja jobb hátsó ajtót, a C-oszlopba úgy kapaszkodik bele, hogy az az egész tetőt rántja magával. Amikor ezzel mind megvan, a komplett csomagtartót is lecibálja a karosszériáról, és az előbb felsoroltaknak hála, az egyébként a Csepellel nem is érintkező bal oldalon is minden elem eltorzul.

Egészen hátborzongató képek, jól mutatják, hová fejlődött az autóipar az elmúlt évtizedekben. Oké, lehet, hogy nem minden kocsi károsanyag-kibocsájtása jobb, mint egy jól beállított Warnyúé, de ilyen szinten nem nagyon tud megsemmisülni egy utascella. És mivel első kézből tudható, hogy a 353-at vezető bácsi, irtózatos szerencséjének köszönhetően csak sokkot kapott, de más baja nem lett, lelkiismeret-furdalás nélkül csemegézhetünk tovább a fotókon. Nézzük először is ezt a sok hamvas, gyáriasan csillogó alkatrészt. Még arra sem volt idejük, hogy összekoszolódjanak. Aki épp Wartburg-restaurálásban van, számtalan érdekes részletet figyelhet meg, például a hátsó doblemez gyári felületkezelését illetően is. Mindenki másnak ott vannak a fergeteges trapéz-nadrágok, a frizurák, a helyi vagányok sárvédőtől megfosztott, sportosra állított nyergű, akár visszapillantóval is ellátott bringái. Sajnos a Csepel nem látszik, de a helyszínre kiszálló rendőr (talán körzeti megbízott, alias KMB?) egy Gaz 69-cel érkezett -ebből arra lehet következtetni, hogy a környéken sok lehetett az aszfaltozatlan utca.

Igazi kincs egy ilyen fotósorozat, én percekig nézegettem. Kedves olvasók, van valami hasonlóan érdekes fénykép a birtokukban?

UPDATE!

Kiderült, pontosan hol is történt anno a baleset. Ez engem is nagyon izgatott, mert azt tudtam, hogy valahol a házunkhoz viszonylag közel, de abból, ami a képeken látszik, sosem mondtam volna meg, hogy a XVI. kerületi János utca 53 alatti telekre esett be a kocsi. Itt később a Mosolygó Antal Művelődési Ház állt, 1975 költözött ide.

Tehát Deák Atti, aki a hozzászólása alapján már-már mániákusan ismeri a Wartburg 353 történetét, tökéletesen lőtte be kommentben az időszakot. Akit közelebbről is érdekel a helyszín, nézze meg a galériában a fotókat, vagy kattintson a google maps linkre, illetve a művház történetét ismertető oldalra.