Van egy rossz hírünk: nincs Budapesten Rover-temető

2015.12.09. 16:36
12 hozzászólás

Valahol Budapest külterületén szinte vadonatúj, 0-km-es Roverek sorakoznak egymás mellett, amiket az idők során benőtt az elburjánzott növényzet – kezdi Gazzal benőtt luxusautók Budapesten című posztját a Szellemvárosok blog. A kéthetes írás megmozgatta az értelmetlen pusztulás romantikájára fogékony olvasókat: több mint nyolcvanezren kattintották, ám mielőtt a Google Maps-t bújva ön is végignézi a külváros telepeit a nullkilométeres kocsisort keresve, lelőjük a poént: a budapesti Rover-temető egy ideje már nem létezik. 

A péknek zsömléje marad, az autókereskedőnek autója - foglalja össze a helyzetet Valker Viktor (ingatlanfejlesztő, korábban több márka importőre), hogyan fordulhatott elő, hogy használatlan Roverek pusztulhattak évekig Határ úti telepén. Valker úr nem ma kezdte, így hitelesen hangzik, amikor azt mondja a telefonban, az importőröknél időnként előfordul, hogy beragadnak autók. Adminisztratív okokból vagy nemtörődömségből, de az eredmény sokszor ugyanaz: hosszú raktározás, majd egy csendes pusztulás végén, amikor már rég egyértelmű, hogy nincs visszaút, jön a bontó. Ez lett a sorsa a képen látott Rovereknek is. Tizenegynéhánynak, de a pontos számra már Valker úr sem emlékszik.

A pusztulatot jellemzően magas minőségben feldolgozó Szellemvárosok blog legnagyobbat a címben téved, minthogy a képen látott Rover 600-asok sosem voltak luxusautók. Újracsomagolt Honda Accordként valahol a középkategória felsőbb szintjein mozgott a típus, de ettől még nem kevésbé fájó a tavaszi gazba fulladt technika látványa.

A poszt több ponton rosszul tapogatózik a történelmében. A képeken látott autók sorsa valójában már a kilencvenes évek közepén eldőlt, amikor a Rovernél lezajlott a sokadik tulajdonosváltás. Ez egyben hozott némi zavart az importőrnél is, aminek ezek a példányok lettek az áldozatai. Akkoriban jogi okokból nem lehetett őket forgalomba helyezni, majd aztán mire tisztázódtak a viszonyok, már műszaki okokból nem lehetett, mert nem feleltek meg a friss környezetvédelmi normáknak. A cég, amelyik behozta már nagyon régen nem működik, a kezdeti pihentetésből így hosszú agónia lett a Határ úti telepen. 

Tizensok évig álltak itt az autók különösebb behatás nélkül. Volt, amelyiknek fa nőtt át a felnijén, aztán kellett másra a hely, és elszállították őket. Ez volt bő egy éve, akkor készült a nemrég előkerült galéria. Az autók egy Rover-bontóhoz kerültek, alkatrészeik még tovább élnek, de mint autó, ezeknek sosem jut már ki az útból. Új akksival és némi olajjal állítólag volt, amelyiket sikerült beindítania annak, aki elvitte, ami sok év fűben rohasztás után azért szép teljesítmény. 

Ha bejön a pusztulat-vonal, sok érdekes posztot találsz a Belsőség múltjában is. Itt gyűjtöttük össze őket.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.