Ledobta a rongyot
Nem bírtam ki szombatig. Muszáj volt kimennem a Hungaroringre, hogy megnézzem magamnak a GT Conceptet. Abban reménykedtem, hogy most tömeg nélkül, nyugiban ámulhatok előtte, és kattinthatok is néhány képet az olvasóknak.
Tömeg nem volt, de zárt ajtók mögött, egy fekete lepellel letakarva pihent az Opel utóbbi évek talán legnagyobb visszhangot kiváltó koncepcióautója – ami most először kerül ki a nagyközönség elé. Ritka lehetőség ez, hogy egy ilyen komoly nemzetközi visszhangot kiváltó tanulmányautót itthon nézhessenek meg az emberek (ráadásul egy ingyenes, komoly tömegeket vonzó rendezvényen). Szerencsére volt pár kedves opeles a környéken, akik átérezték a dolog súlyát, nem akarták a TC-olvasókat friss GT Concept képek nélkül hagyni.
Meg kell hagyni, már a lepel alatt is mutat ez a dög – tényleg olyan volt, mint egy szexistennő selyemkombinéban. Az ember már így is szívesen elnézegeti, a domborulatokhoz hozzáképzeli mi lehet a textil alatt. Aztán jött a villantás: egy karcsú boka, mondjuk combig (ahogy azt a balettpatkányok éneklik a Macskafogóban). Kész, az ember bezsong tőle.
Aztán megkaptam, amiért mentem. Ott állt pucéran. Wáhhh. Képen is üt, de élőben sokkal durvább. Sajnos nem volt módom túl sokat időzni az autó mellett, pedig azért a részleteken elméláztam volna – például nagyon szeretném tudni, pontosan hogyan oldották meg, hogy az oldalablakok úgy néznek ki, mint ha nem is lennének, pedig pixelesen bár, de átlátszó a felület. Sebaj, legalább lesz mit néznem szombaton is.
Opelék nagyon büszkék az Év Autója díjra, a környéken minden Astrán ott virít a nagy matrica. Sajnos még nem volt szerencsém az új Astrához, de azt hiszem, ha választanom kellene, a kiállított Ímeazelsővel fordulnék egyet. Nosztalgia lenne, a legdurvábbik fajtából. 93-94-ben hétvégenként egy autókölcsönzőben dolgoztam, pont ilyeneket szállítottunk ki az ügyfeleknek, akiknek sürgősen kellett egy bérautó. Hogy mit kaptak azok a szerencsétlen Astrák, édes jó Istenem...
A péntek délutáni veterán opeles örömautózásról lemaradtam, de biztos sokan látták a Várkert Bazár előtt kiállított, majd onnan a Hősök teréig kocsizó öreg Kadetteket, Kapitäneket, Admiralokat, GT-ket, meg ki tudja mi minden volt még a sorban.
De csüggedni nem kell, szombaton ezek is kijönnek a Hungaroringre, meg lesz egy halom más érdekes Opel is. Mint például az Opeles Felsőbbrendűség Guruló Szobra – az Omega, amiből mindenkit lenéznek.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megkezdték a tervezését, visszatérhet a legendás Citroën Kacsa
Az Ami nevű mikroautó és a C3 közé érkezne.
- Hírek
Európában csökkent a villanyautó és plug-in vásárlás, a világ többi részén rekordot döntött
Természetesen Kínáé a vezető szerep.
- Belsőség
Lebontották a kutat, kifogytunk a benzinből - TC Bamako 2025/4
A többiek segítettek volna, de csak gázolajuk volt.
- Tesztek
Az igazi nyugdíjprémiumTeszt: Peugeot 3008 Hybrid – 2024.
Formabontó és progresszív, hibrid hajtással mégis leginkább nyugdíjas házaspárokat tudok elképzelni a 3008-as prémiumba hajló utasterében.
- Hírek
Az üzemanyagárak csökkentésére szólította fel a benzinkutakat a Mol
2025-ben három hét alatt közel 30 forinttal emelkedett az gázolaj és a benzin átlagára.
- Hírek
Könyörtelenül elbántak ezzel a gyanútlan Toyota Hilux-szal
Feldolgozhatatlan látvány a nyomokban Ford Focust és Mondeót is tartalmazó alkotás.
- Hírek
Olajnyomok alapján találták meg a Kaposváron randalírozó BMW-t
Kidöntött egy táblát, majd elhajtott. Pechjére több nyomot is hagyott.
- Hírek
Még próbálkoznak az elektromos Honda Civic Type R megalkotásával
Nem egyszerű a feladat.
- Közélet
Tragédiához vezetett a tanulóvezető elleni büntetőfékezés: így döntött a bíróság
El kéne engedni ezt végre.
- Hírek
Trump szerint február elején jöhet a 25 százalékos büntetővám Kanada és Mexikó ellen
Az elemzők szerint a büntetővámok az amerikai autóiparnak fájhatnak a legjobban, amit Trump saját elmondása szerint meg akar menteni.
- Hírek
Most látszik csak igazán, mennyire fáj a Fordnak a népszerű európai modellek beszántása
A gyártó piaci részesedése és az eladott autók száma is jelentősen csökkent.
- Belsőség
Megérkeztünk Afrikába
Az egykor temetőben szolgáló pompakocsiból lett „versenyautó” már Afrikában.
- Hírek
33 000 kilométeres gigászi túrával járatta be a 911 Dakarját egy vietnámi férfi
A 911 Dakar jelesre vizsgázott.
- Belsőség
Homokvihar, óceánpart és szerpentinek, az első afrikai nap krónikája
Tigris eddig minden akadályt kiállt.
- Hírek
Nagyon komoly feladatot kap az elektromos Vitara
Az indiai villanypiacot kellene meghódítania, de ez nem lesz egyszerű menet.
- Hírek
(Frissítve) Reggel elhasalt az M2-es metró, de megint minden rendben
Az érintett szakaszon az utasok pótlóbusszal utazhatnak.
- Hírek
Végre beindult a világ legőrültebb Wankel-motorja!
12 bolygódugattyú és 15,7 liter végre mozgásban!
- Tesztek
Nem kell minden csatát megvívniTeszt: Mazda CX-30 2.5 e-Skyactiv-G 140 Automatik - 2024.
Ha a szabályok engedik, az autóiparban a vevő a király. Mi más oka lett volna a Mazdának a CX-30 bevezetésére egy dögös 3-assal együtt?
- Hírek
Kapnak egy a sallert a kínai gyártók?
Összejöhet a kínai nagy ugrás a villanyautók eladásában 2025-ben
- Hírek
Egyelőre megmagyarázhatatlan hibát találtak a vezetéstámogató rendszerekben
Tanácstalanság az AEB-k miatt
- Hírek
Trump elkezdte az „amerikai autóipar megmentését”, de ennek nem mindenki örül
Az amerikai gyártóknak is fájni fog.
- Hírek
Lamborghinivel próbáltak kidönteni egy oszlopot, sokadjára sem sikerült
De a méregdrága, túlzó SUV-t legalább rendesen lezúzták.
- Hírek
Ismét széttörtek egy Ferrari F40-et
London után Monacóban törtek szét egy Ferrari F40-et.
- Hírek
A Dacia vezérigazgatója megerősítette: jön az elektromos Sandero
Míg a legtöbb gyártó a minél nagyobb megtehető hatótávért dolgozik, a Dacia elérhető elektromos autót akar piacra dobni.