Ha kérdezik, mi ez, azt mondom: Dacia WRC
Dacia WRC - mindig így mutattam be
Volt egy UAZ-om, de azt tartson az, akinek sejk vagy kalifa a keresztapja, gázzal se bírtam, nemhogy benzinnel, a rusztikus kényelemről nem is beszélve, elég volt nekem munkaidőben. A Niva nekem valahogy nem jön be, nyugatira meg nincs pénz, maradt az ARO.
Ekkor került tulajdonomba egy 1617-es 4x4-es (kényelmes és csendes) Merci, majd később egy IFA L60 4x4 PB amit muszáj volt megvenni, hogy legyen mivel kiszedni a kátyúból a nyugati csodát ! Merci ment, IFA maradt !
Tudni kell róla, hogy megvannak az egyliteres motor korlátai, száguldozni nem nagyon lehet vele, üresen 40-50-ig jól gyorsul. Kis terheléssel viszi a 100-110-et, de ilyenkor már a gondolataimat se hallom! :D Fékrendszerét tudnám még szidni, a 4 dobfék üresen se olyan, mint az elvárná az ember, hát még 5 személlyel + néhány zsák szénnel + utánfutóval.
Van kézigáz, ami egy fogasléc! De amúgy alapjáraton elmegy: a kapu előtt egyesbe váltasz, kiszállsz a lasssan döcögő autóból, kinyitod a kaput, megvárod míg magától bemegy, majd becsukod utána a kaput, visszaszállsz és beállsz vele a helyére.
2008-ban végül megszületett a döntés: platós kisteherautó kell, ami olcsó, strapabíró és lehetőleg valamilyen gyárban készült, nem egy kerti sufniban. Avia, Barkas, Zuk, Uaz: lényegében ezek közt nézelődtünk