Pusztítóan gyorsul az izomautók új császára

2017.04.18. 17:26
38 hozzászólás

Ritkán oszt meg az ember olyan lelki békével gyári promóvideót, mint teszem most én a Dodge Demon felszopójával. Ha a bemutatása óta eltelt hat nap nem volt elég, a statikus képek, a nyers adattábla nem győzött meg a Demon létjogosultságáról, tegyél még egy próbát. Tessék, így adja el neked a termékkínálat legmesszebbre nyúló vadhajtását Tim Kuniskis, az FCA-csoport feje. Ugyanitt pár képkocka gyorsulás.     

Ha a videót látva megmaradt benned a kétség, nyugi, nem hallnak ki a dragtunerek, de sorozatgyártású, gyári gyorsulási autóval tényleg új kategória született. A Dodge Demon lett a gyúrós Challenger Hellcat leszárított, testépítőverseny-napos változata. Leadott 97 kilót, 300 köbcentit pumpált a kompresszorán, 08-ról egy bárra növelte töltőnyomását, a fordulatot pedig már 6500-ig engedi. Ja, és a 6,2 literes V8-asból kipréseltek még 133 lóerőt. 840 lóerő egyetlen tengelyen!

holWqR.gif

A Demon igazi célszerszám, mindent beáldoztak a gyorsulásért. Vékony gumik elöl, brutálisan rövid váltóáttétel – meglátjuk, hogy bírja majd a forgalmat. Negyed mérföldön mindenesetre nagyon jól érzi magát, 9,65 másodperc alatt futja a műfaj legszentebb távját. Zárójelesen annyit, hogy az elmúlt hónapokban a neten a szériaautók gyorsulási királyává koronázott Tesla Model S P100D ugyanezt 10,63 alatt tudja.