Csillogó kabrióval a nyár közepébe
Ezzel a négyes Golf kabrióval régi vágyamat válthatom valóra: a legforróbb nyári napokon élvezhetem ki a felülsemmi életérzés legapróbb cseppjeit is. Így kezdődött személyes Rulettkerék Gazdaságos történetem.
Van egy barátom, aki rendszeresen jár külföldre, mindenféle autós ügyekben jár Európa legkülönbözőbb pontjain. Egyik túráján szembejött vele egy régóta parkolópályára tett kabrió Golf. Elhozta, hogy itthon valaki jól járhasson a kvázi rozsdamentes, olasz utakon használt, de már évek óta egyetlen kilométert sem gyűjtő kocsival.
Meg is hirdette, aztán mikor megláttam az autó fotóját, felsóhajtottam: ilyenkor azért az emberben felhorgad a kabriózhatnék. Amire ő csak annyit válaszolt: vidd. Én meg azonnal hangos hiéna vonyítással vetettem magam a koncra, mert bár pár pillanatig hezitáltam, azt mondta a cimbora, hogy igazából kimondottan örülne, ha át lenne mozgatva a kocsi, hiszen minden autónak az a jó, ha használják. Természetesen megígértem, hogy ha jelentkezik valaki a hirdetésre, megmutatom az autót, menedzselem a próbakörre jelentkező arcokat, adja csak meg a számomat, onnantól rám lehet bízni a dolgot. Egy kis vevőjelölt-kezelés igazán nem nagy fáradság cserébe pár nap kabriózgatásért.
Jól rá is készültem a dologra, az ember adja meg a módját, ha már topless ugorhat bele a júniusba. Nem volt Instagram accountom, korábban nem éreztem szükségét, de most, most azonnal regisztrálnom kellett, egyértelmű, hogy filterezett fotók nélkül az egész nem ér egy szuvas, korhadt fabatkát sem. Akik ismernek, nem lepődnek meg rajta, hogy szint minden képnél a Sierra nevű szűrőt használtam, meg persze kicsit birizgáltam a csúszkákat is: szaturáció, színtelítettség, kontraszt, tilt shift, minden, ami csak kellhet. És ha Instagram, akkor kellenek a jó hashtagek is, ezt gondolom nem is kell magyaráznom. Az első képhez már rakosgattam is szépen a #lukszygazdasagos #abuggattiiscsakvolkswagen #nyarvannyar #rongyoselet #felulsemmi címkéket.
Természetesen valami sejtelmes, de elég figyelemfelkeltő fotó kellett, ami azért elárulja, mekkora magasélet indul itten, méghozzá gombnyomásra.
Aztán egy kép csak úgy hirtelen a dolgos mindennapokból, amikor az ember elmegy áruért, és akkor nagy a lukszyka, hogy még a Fidget Spinnerek is a nyári szélben, a melengető napsugárban fürödve utazgatnak.
Aztán kellett egy olyan, amin végre megmutatja az ember teljes pompájában a szekeret. Puha pázsit a BBS alufelnik alatt, csodálatos bárányfelhő-nyájak az égen – és természetesen szikrázó napsütés.
Közben arra is alkalom nyílt, hogy bebizonyosodjon, bizony minden teherautó: még egy tetőtlen kocsival is elsőosztályúan lehet púposra rakott kartondobozokat fuvarozni – kicsit még kényelmesebb is, mint egy kombival, hiszen felül semmi, csak hanyagul bedobálja az ember a dobozokat, és máris lehet vinni az árut.
Kabrióval természetesen kirándulni is megy az ember. És pikk-pakk kiszúrja a kabriós kollégákat az úton, különösen a Golfokra áll rá mostanában a szemem, még az odaúton kiszúrtam egy hármast, amelyikben nagy szalmakalapok alatt utaztak a dévitamin túladagolás ellen védekezők. Aztán visszafelé ezt a másik nyitott gépet szpottoltam – ebben kevésbé szellős fejfedőben utaztak korábban, ráadásul hiába a megtévesztő festés, ez, ahogy elnézem, nem a németautós szcénába tartozik, sokkal inkább a Škoda Felicia-rajongókhoz áll közelebb: egy csehszlovák gyártású, Tatra V8 motoros OT-810 féllánctalpas van második világháborús német Sd.Kfz. 251-nek maszkírozva (naná, ha egyszer arról koppintották).
És ha már az Alföldön jártunk, naná, hogy kellett pusztás-naplementés képet csinálni. Ha nem kattintottál párat a horizont mögé bukó Nappal a háttérben, nem is kabrióztál rendesen.
A gyakorlottak azt mondják, egy jó kabrióban süt a nap, de nincs meleg. Csak benyomod a légkondi gombját, és hoppá!
Na, valahogy így indultak az első napok. Néha már én is oxigénmaszk után kapkodtam, annyira magas volt az élet, egy kabrióban még a dobozos kóla is különleges italnak tűnik, a dugóban álldogálás meg egy soron kívüli nyaralásnak. Jó lesz ez, érzem! Csak nehogy valami mohó kabrió-vásárló túl rövidre szabja a mókát.
Hogy milyenek a kabriós mindennapok, mi derül ki a használat során a Golfról? Gyűjtöm a tapasztalatokat, legközelebb mesélek.