Százával lelhető fel Youtube-on olyan videó, ahol gyorsulási versenyen kennek fel a falra versenyautókat. Tekintve, hogy gyakran 1500 lóerőnél is erősebb gépekkel nyomják, többnyire abból fakad a probléma, hogy a pilóta elveszti a uralmat az autó felett, aztán szétszalad a ménes.
Ma reggel viszont egy olyan képsorozatba futottam bele, ahol a dragversenyzés egészen más veszélyforrására hívja fel a figyelmet. Amellett, hogy a motorok a már emlegetett ezer lóerő feletti teljesítménytartományban működnek, a fordulat is elég magas, és bizony előfordul, hogy a hajtáslánc egy-egy eleme feladja. Ennek a narancs Plymouth Barracudának a tulajdonosa például biztos nem számított arra, hogy a lendkerék szétszakad és átszakítja a váltóharangot. És a kardánalagutat. És az utasoldali ajtót. Meg még ki tudja, mit.
A facebookos kommentek alapján az autó közel 2000 lóerős, a képeken is látszó tisztességes kompresszor fújja, és alkoholt éget el, tehát vélhetően versenyeznek vele. Ennek fényében különös, hogy nincs a váltóharang körül egy páncél, amely előírás, ha valaki NHRA futamokon akar rajthoz állni. A másik megoldás a transmission blanket, ez egy olyan kevlár takaró, amelyet a váltóházra hevedereznek fel, megelőzendő a képen látható baleseteket. Nagyjából 100 dollártól lehet megvenni egy ilyet, de még a drágább darabok is kevesebbe kerülnek, mint egy bokát visszavarratni. És, hogy milyen érzés belülről, amikor robban a lendkerék? Ilyen: