Amikor a Porsche-buzi könnyekre fakad egy Toyotától

2017.08.26. 15:20 Módosítva: 2017.08.27. 00:03
8 hozzászólás

Imádom Jay Lenót. Régen is szerettem, de mióta Rézmányi Balázs leszervezte a találkozót a Farmeringek Koronázatlan Királyával, körbenézhettünk a garázsában (ami inkább egy óriási hangár izgalmas járművekkel telerakva), és még beszélgethettünk is vele, sokkal nagyobbra tartom, mint korábban. Egy olyan ember, aki imádja mindazt, amit mi is, és tengernyi pénzt költ el autókra és motorokra, de nem egy felvágós sznob – őt minden érdekli, de leginkább, ami érdekes. Mindegy mi a márkája, a típusa.

Leno most épp Magnus Walkerrel csinált egy közös műsort a Jay Leno’s Garage aktuális epizódjában, amiben a Porsche-buzi Walker (aki az Urban Outlaw ruhamárka gazdája) egy igen érdekes ajándékot kap. Sose tudnék az esetről, mert nincs CNBC-előfizetésem, ha nem követném a Japanese Nostalgic Car facebook-oldalát (ők meg egy nagyon lelkes, öregjapán-buzi csapat, velük is találkoztunk egyszer, itt olvashatsz róluk). De szerencsére a srácok elmesélték, miért is ez a fura ajándék.

Walker, mikor Angliából áttelepült az Államokba, egy ilyen 77-es Corollát vásárolt 200 dollárért, ez volt az első „amerikai autója”. Azóta lett sok értékesebb, különlegesebb autója (egy időben az volt a kattanása, hogy a 911-es Porsche minden gyártási évéből kell neki egy példány). Emberünk különleges stílusa nem csak a megjelenésén, de a Porschéin is meglátszik, és a rajongói imádják ezért.

A neve összeforrt a 911-esekkel (igaz, már van mindene, amin stuttgarti címer van: 914, 924, 964, meg satöbbi), most Leno mégsem egy Porsche-relikviával lepte meg, hanem egy ilyen - szépnek csak nagyon elfogult japánautó-örültek mondanák, talán csak Slampixxx barátunk rajong értük – különleges Corollát adott ajándékba. Ettől persze érzelmes hangulatba került Walker, felidézte a régi emlékeket.

Magnus Walker's hobby is designing $300,000 Porsches that aren't for sale from CNBC.

Nem azért különleges, mert olyan kevés készült volna belőle, annyira egzotikus lenne a technikája. Ez csak egy Corolla. És éppen ez az, amitől mára ritkasággá vált. Senki nem látta benne az értéket, csak egy olcsó, ütni-vágni való autó volt, ki is pusztult szinte mind.

Bizony igaz, hogy egy zsák jó állapotú, megőrzött 911-est találsz annyi idő alatt, mire egyetlen szép, eredeti és jó állapotú öreg Corollát.