Elkészült a tökéletes A8-as Audi
Andre Pötsch megvette a VW-konszern 90-es évekbeli palettájának két végét: egy 3L-es Volkswagen Lupót és egy Audi A8 4,2 Quattrót. Kitalálták: az Audi V8-asa beugrott a Lupóba, amire csak azért nem térek ki részletesen, mert Pötsch olyan szinten mozog a motorcserék világában, hogy egy Lupo V8-asítása a reggeli rutin része. Sportértéke annyiban merül ki, hogy nem a törpeautókra jellemző középmotoros átalakítás mellett döntött, hanem oda rakta a V8-ast, ahol addig a háromhengeres dízel volt. Jár a taps, bármikor kipróbálnám, de Pötsch következő dobása úgy homályosítja el a V8-as Lupót, mint Cár bomba a szilveszteri petárdát.
Készüljenek, nagy levegő, kapaszkodás: emberünk megépítette az 1,2-as dízel, háromhengeres Audi A8-ast. A kérdésekre válaszokat keresni kár, hiszen megalapozott a tevékenység: ott volt a Lupo-motor, valamit kezdeni kellett vele, az A8-as öblös géptere tűnt kézenfekvő megoldásnak. Ez persze csak a saját elméletem, de más értelmes indok erre nincs.
Rengeteg kábítószer mellett kellett még egy Seat Arosa 1,7 SDI váltója is, hiszen ez egyrészt rövidebb végáttételű, ami kell a kéttonnás kocsi mozgatásához, másrészt a Lupo 3L robotizált váltója gyakran elromlik. Na meg valószínűleg az elektronika nem tudja addig csúsztatni a kuplungot, hogy egyáltalán megmozduljon az Audi. Nem kis meló lehetett a Lupo elektronikus rendszerét összeházasítani az Audiéval, az ABS és a légkondi mindenesetre a Volkswagenből jön, és az Audi eredetileg a csomagtérben tartott akkuja is átköltözött a motor mellé.
Ugyan a CD-tár, a telefon és a Bose hangrendszer is kikerült a kocsiból, a szervokormány és a komfortülések és az elektromos ablak megmaradt. Ahhoz, hogy a Lupo-hajtás passzoljon az Audival, amolyan adapterként egy A4-es bölcsőjét és futóműalkatrészeit építették be. A kerékagyak mókolásával még a Lupo híresen könnyű magnézium felnijeit is felrakta az építő. Ugyan az autó még nincs kész, de legalább olyan érdekes, mint a V8-as Lupo.
Pötsch életében a megalománia nem csak ebben az átvitt, de abszolút értelemben is megvalósul. A V8-as Lupo vezethetetlenül erős, amin valószínűleg a súlyelosztás csak ront. Rendes mérnökről lévén szó, nem hagyhatta, hogy holmi orrnehézségen bukjon a kis autó – nagy motor elv, ezért épített egy kétmotoros Lupót is. És most kicsit nagyobb lelki rákészülés kell, mint az 1,2-es Audi A8-nál: két W12-es motort rakott be.
Igen, azt a hatliterest, ami a Volkswagen Touareget és az Audi A8-ast is állatias módon viszi, megduplázta egy olyan autóban, ami új korában egy tonna volt, és 3,5 méter. Pötsch legnagyobb húzása az, hogy az autót teljesen gyári állapotában hagyta, így a felületes szemlélődő egy kicsit lepattant, küszöbnél lakatolt Lupót lát. Most 24 henger, 880 lóerő és 1120 newtonméter mozgatja a kocsit. Nem tudni, hogy milyen készültségi állapotban van az autó, de a videó végén a hátsó tengelyre épített motort beindítják, zajcsillapítás nélkül egy légtérben tartózkodni a motorral minimum apokaliptikus.
Ami igazán rémisztő, az az, hogy a videó szerint az autóban semmilyen utólagos merevítés nincs, a két motortól eltekintve minden gyári. Ugyanígy aggodalomra ad okot, hogy a gyári kerekek alá legjobb esetben is csak a gyári fékek férnek be. Elenben Pötsch egy céltudatos férfi, menni akar, nem megállni, meg aztán, nem tudni, a kész autóba mi kerül még bele. A hátsó rugótorony és gólyaláb alapján sejthető, hogy itt is egy másik elsőkerekes autó komplett elejét faragta a Lupo hátuljába. A váltó egyes források szerint sima kézi, de egyedi, rövid váltóharanggal, hogy egyáltalán beférjen a kocsiba. Az építő egy olyan autót akart, ami 402 méteren is ütőképes, de egy autóshow-n is megállítja az életet. Hát, utóbbi mindenképp sikerült.
Érdemes átböngészni Pötsch oldalát, van még komoly agybaj rajta, a 3,6 literes, V6-os Wartburg is elég rémisztő, de hogy a fogyasztásra kihegyezett Volkswagen Lupója egy litert fogyaszt 100 kilométeren, már talán egy kicsit tőle is meredek. Akárhogy is, az 1,2-es dízel A8-as hiánypótló termék, és ahogy arra Csikós is utalt a publijában 10 éve, még valószínűleg kereslet is lenne rá. Ha így megy tovább a downsizing, hamarosan akár gyári formájában is eljöhet. Csak egy kicsit fog fájni.