2018.01.23. 13:27
15 hozzászólás

A Volkswagen-csoport 1,9-es TDI motorja köré legendák épülnek:  bármennyit elmegy , szinte bármeddig húzható, ráadásul keveset is fogyaszt. Nem csoda, hogy nemcsak a használtpiacon népszerűek az ilyen motorral szerelt autók, hanem számos átalakításhoz is szívesen használják. Szeretik az offroadosok, és olyat is láttunk már, hogy  egy problémás Subaru-dízel helyére  szerelték be. Miért ne lehetne Smartba is?

 

A Volksmartot két őrült olasz építette, és már 2016-ban is rajthoz álltak vele gyorsulási versenyeken. Csakhogy nem álltak meg az akkori 150 lóerőnél, annál jóval többre vágytak. Ha pedig már megszületett a gondolat, miért ne jutottak volna el a kivitelezésig? Az 1,9 TDI motort egy Golfból emelték át a Smart Fortwo-ba, a hozzá tartozó kézi váltóval együtt. Nem részletezték, hogy milyen átalakításokkal, de mostanra sikerült elérniük a 230 lóerőt is. A csúcsnyomaték 300 newtonméter fölötti.

A turbódízel Smart így tizenhárom másodperc körül futja meg a negyed mérföldet, a célban 169,01 km/h-t mértek nála. Hogy ilyen tempóval se szálljon el, mint a győzelmi zászló, hátul azért szélesítettek rajta egy masszívat, a megnövelt nyomtávhoz pedig a sárvédőket is hozzáigazították. Nem érdemes szó nélkül elmenni az autó orrából kilógó sportlégszűrő mellett sem. Hátra pedig kitámasztót is szereltek, hogy gyorsulás közben ne dobjon hátast. Az összkép mindenesetre igen groteszk.

A dragstripet fekete koromfelhőbe borító Smartot mindenképpen érdemes megnézni és meghallgatni (!) mozgás közben:

Korábban az Égéstérben is beszélgettünk már arról, hogyan kell Smarttal gyorsan menni:

A Smartok nyűgjeiről és javításáról a Smartguruval készítettünk anyagot néhány éve: