Ez a BMW itt magyar! És eladó!
Imádom az expedíciós autókat, nem is magát a technikát, hanem amit sugároznak, vagyis, hogy addig mennek, amíg tart a bolygó. Kalandok a sivatagban, a sarkkörön, a tajgán, mikor merre, legalább olyan komoly élmény, mint sportautózni valahol.
Ezt a BMW-t például ma reggel találtam a HaHu-n, és egyből szerelembe estem: a monster truckosítás egy dolog, de így, hogy pickup is, nem tudok érveket felhozni ellene. A trepni lemez egy expedíciós autónak olyan, mint egy szép nőnek a csipkefehérnemű, a hetyke bukócső pedig nem hagy kétséget, ez bizony túlélésre épült.
Felhívtam az eladót, Elemért, aki készségesen megosztotta a motivációkat: egy Land Rover Defenderre cserélte egy óvatlan pillanatban, a Defender megbízhatóságából kiindulva még akár jól is járhatott. Az autó alváza egy Unimog alól jön, akárcsak a váltó, a tengelyek viszont már nem a legendás portálos darabok, hanem egy Nissan Patrolból származnak.
A motor maradt a 2,5 literes sorhatos, ám a 170 lóerő jó része hiányozhat, Elemér szerint eléggé oda van a kompresszió. Szerinte az a baj, hogy nagyon sokat mentek a kocsival túl meredek szögben, emiatt sok henger kenése nem volt kielégítő, így megkoptak. Szerencsére manapság egy hathengeres BMW motort leakasztani nem feladat, így valaki még jól is járhat. Persze csak ha elég nagy a kertje, mert ugyan a donor-E30-nak megvannak papírjai, de a Németországban épített Rambo-BMW-nek Európában esélye sincs a rendszámra.