A stoppolás, amikor azt hittem, megölnek
Hallgatom a legutóbbi Égésteret, és azon gondolkodtam, mennyire jó, hogy be tud nőni az ember feje lágya. Csak futólag találkoztam Herczig Norbival, és igazából sosem követtem szorosan a ralit se itthon, se nemzetközi porondon – annak ellenére sem, hogy teljesen egyetértek Norbival, ez a legmenőbb autósport szerintem is. Így aztán majdnem minden új volt nekem, amit magáról mesélt, pedig nekem mindig szimpatikus volt, ahogy Norbi magyaráz. A nyugodt stílus, amivel kerüli ugyan az álszerénységet, de a kivagyiságot is, és meglepő sikerrel hagyja ki az autóversenyzős közhelyeket. Teljesen olyan, mint amikor jól nevelt úriemberek beszélgetnek, mintha nem is raliról lenne szó, hanem valami kékvérű, az ügyeskedést, a turpisságot hírből sem ismerő sportról, mit tudom én, talán a lovas póló ilyen?
Ha megnyeri, abbahagyja
Vendégünk Herczig Norbert raliversenyző, aki korosztályos válogatott focista is volt. Elmondja a különbséget Fabia és Polo között, és hogy miért nem adta ki a hétvégi Európa-Bajnoki futam.
Szóval hallgatom Herczig Norbert raliversenyző történeteit, és minden kellemes és rózsaillatú egész addig, amíg elő nem kerül a Szép Juhászné út, meg a golfozás télen. Ha vezettem volna, ekkor biztosan megállok összeszedni a leesett állam, mert erről bevillant egy rég elfeledett sztori. Ugyanis valamikor a '90-es évek derekán stoppoltam haza Pesthidegkútra, egy hideg, latyakos téli éjjelen, és felvett egy Golf. Benne ralipáros, akik aztán úgy mentek, hogy az életemet féltettem folyton, de nem is a tempó miatt, hanem mert a sofőr közben állandóan a rádiót tekergette. Velem nem sokat törődtek, de akkoriban még annyit se tudtam a raliról, mint ma, úgyhogy mindegy is. Aztán mikor a Nagykovácsi elágazáshoz értünk, beálltak tankolni, amiben nem lenne semmi különös, ha nem kézifékkel, 360 fokos fordulattal pördültünk a kútoszlop mellé a latyakos, csúszós hóban. Én totál biztos voltam benne, hogy ez már a vég, hogy becsapódunk és felrobbanunk, és egy hatalmas tűzgolyóban lelem meg rövidke életem végét, mint a filmekben... de nem, szépen kiadta. Aztán mikor végre magamhoz tértem, ezek ketten azon vitáztak, hogy pontosan melyikük is a soros a 2000-ért tankolásban.
A névmemóriám csapnivaló, de szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy amúgy se mutatkoztunk be aznap este egymásnak. Mégis, az utolsó Égéstér nyomán most már biztos vagyok benne, hogy ez bizony Herczig Norbi kellett legyen, talán az unokabátyjával. Úgyhogy akkor kedves Norbi, innen is köszönöm, hogy huszonegynéhány éve nem hagytatok az út szélén fagyoskodni, hanem eldobtatok haza, mindenki más meg azonnal húzzon Égésteret hallgatni, mert van abban még egy rakás ütős sztori. Hiába, tényleg a rali a király.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megkezdték a tervezését, visszatérhet a legendás Citroën Kacsa
Az Ami nevű mikroautó és a C3 közé érkezne.
- Hírek
Olajnyomok alapján találták meg a Kaposváron randalírozó BMW-t
Kidöntött egy táblát, majd elhajtott. Pechjére több nyomot is hagyott.
- Hírek
Könyörtelenül elbántak ezzel a gyanútlan Toyota Hilux-szal
Feldolgozhatatlan látvány a nyomokban Ford Focust és Mondeót is tartalmazó alkotás.
- Tesztek
Az igazi nyugdíjprémiumTeszt: Peugeot 3008 Hybrid – 2024.
Formabontó és progresszív, hibrid hajtással mégis leginkább nyugdíjas házaspárokat tudok elképzelni a 3008-as prémiumba hajló utasterében.
- Hírek
Az üzemanyagárak csökkentésére szólította fel a benzinkutakat a Mol
2025-ben három hét alatt közel 30 forinttal emelkedett az gázolaj és a benzin átlagára.
- Hírek
A MÁV ugyanolyan mozdonyokat bérel, mint amilyeneket jóval a piaci ár alatt vásárolhatna
Politikai okokból nem vettek, most inkább bérlik.
- Hírek
Európában csökkent a villanyautó és plug-in vásárlás, a világ többi részén rekordot döntött
Természetesen Kínáé a vezető szerep.
- Hírek
Végre beindult a világ legőrültebb Wankel-motorja!
12 bolygódugattyú és 15,7 liter végre mozgásban!
- Hírek
Most látszik csak igazán, mennyire fáj a Fordnak a népszerű európai modellek beszántása
A gyártó piaci részesedése és az eladott autók száma is jelentősen csökkent.
- Belsőség
Homokvihar, óceánpart és szerpentinek, az első afrikai nap krónikája
Tigris eddig minden akadályt kiállt.
- Hírek
Még próbálkoznak az elektromos Honda Civic Type R megalkotásával
Nem egyszerű a feladat.
- Hírek
(Frissítve) Reggel elhasalt az M2-es metró, de megint minden rendben
Az érintett szakaszon az utasok pótlóbusszal utazhatnak.
- Belsőség
Megérkeztünk Afrikába
Az egykor temetőben szolgáló pompakocsiból lett „versenyautó” már Afrikában.
- Hírek
Nagyon komoly feladatot kap az elektromos Vitara
Az indiai villanypiacot kellene meghódítania, de ez nem lesz egyszerű menet.
- Hírek
Trump szerint február elején jöhet a 25 százalékos büntetővám Kanada és Mexikó ellen
Az elemzők szerint a büntetővámok az amerikai autóiparnak fájhatnak a legjobban, amit Trump saját elmondása szerint meg akar menteni.
- Közélet
Tragédiához vezetett a tanulóvezető elleni büntetőfékezés: így döntött a bíróság
El kéne engedni ezt végre.
- Hírek
33 000 kilométeres gigászi túrával járatta be a 911 Dakarját egy vietnámi férfi
A 911 Dakar jelesre vizsgázott.
- Hírek
A Dacia vezérigazgatója megerősítette: jön az elektromos Sandero
Míg a legtöbb gyártó a minél nagyobb megtehető hatótávért dolgozik, a Dacia elérhető elektromos autót akar piacra dobni.
- Tesztek
Nem kell minden csatát megvívniTeszt: Mazda CX-30 2.5 e-Skyactiv-G 140 Automatik - 2024.
Ha a szabályok engedik, az autóiparban a vevő a király. Mi más oka lett volna a Mazdának a CX-30 bevezetésére egy dögös 3-assal együtt?
- Hírek
Lamborghinivel próbáltak kidönteni egy oszlopot, sokadjára sem sikerült
De a méregdrága, túlzó SUV-t legalább rendesen lezúzták.
- Hírek
Ismét széttörtek egy Ferrari F40-et
London után Monacóban törtek szét egy Ferrari F40-et.
- Hírek
Trump elkezdte az „amerikai autóipar megmentését”, de ennek nem mindenki örül
Az amerikai gyártóknak is fájni fog.
- Hírek
Kapnak egy a sallert a kínai gyártók?
Összejöhet a kínai nagy ugrás a villanyautók eladásában 2025-ben
- Hírek
Egyelőre megmagyarázhatatlan hibát találtak a vezetéstámogató rendszerekben
Tanácstalanság az AEB-k miatt