Emlékeztek Sirályszárnyas Zolira? Vele készült tavaly a második TotalArc epizód, ide kattintsatok érte, érdemes. Zoli azzal foglalkozik, hogy egy műhellyé alakított egykori katedrálisban Mercedes 300 SL-eket szerel, tuningol, alkalmanként versenyeztet. Egy ilyen Merci értéke nagyjából egymillió euró körül mozog, az barátok közt is 350 millió forint. Bár, ahogy romlik a forint, holnapra még simán mellécsúszhat egy Passat ára.
Zoli néhány napja írt, hogy az egyik versenyautójukat elvitték egy forgatásra, a svájci luxusóra-gyártó IWC részére készült egy reklám. A forgatáson eredetileg Valtteri Bottasnak, Formula-1-es pilótának kellett volna a havas szerpentinen terelni a Mercit, ám ő nem ért rá. Az ő helyére lépett volna a szintén egykori F-1-es versenyző Karl Wendlinger, ám végül neki sem fért bele. Így landolt a kormány végül Zoli kezében, aki így terelte a Mercit a hóban:
Maga a videó azért érdekes, mert ilyen autókkal ritkán veretnek a latyakban. Többnyire múzeumokban látni 300 SL-t, esetleg árverések pódiumain, lépésben gurulva, talán épp ezért annyira jó végre azt látni, ahogy rendes sportautóként hajtják. Ahogy azt Stuttgartban elképzelték 60 éve.
Érdemes megnézni a forgatás alatt készített werkfotókat, elég látványosak. Főleg vicces, hogy a dugong Porsche Cayanne Turbo kamerás kocsi mellett mennyire apró a Merci. És hogy mire a felhajtás? Az IWC Big Pilot egy igazi óraipari alapvetés:
Tényleg pilótáknak készült
Az IWC Big Pilot története 1940-ig nyúlik vissza. Ekkor készítette először a schaffhauseni márka "B-Uhr" néven a német légierő számára a könnyen leolvasható, nagyméretű, akár kabáton kívül is hordható karórát. Akkoriban még zsebóraszerkezetet tokoztak kifejezetten nagy, 55 milliméteres tokba, viszont a cél nem az elegáns megjelenés, hanem a funkcionalitás volt. Nagyméretű, sötétben világító arab számok a matt fekete számlapon, az egyedi, 12 órai index pedig a pilóta órák jellegzetességévé lett háromszög, a felső részénél két ponttal - ez segített a pilótának azonnal megtalálni a "nullpontot" az órán, legyen a repülőgép bármilyen helyzetben.
A modern kori Big Pilotot viselhetőbb, 46 milliméteres méretben 2002-ben indította újra az IWC. Jelenleg öt különböző pilóta-kollekcióból szemezgethetünk a klasszikus Mark XVIII-tól kezdve a kisebb méretű Spitfire-ön keresztül a kerámiatokos Top Gunon át egészen a Kisherceges különkiadásokig számtalan méret, tok és számlapvariácóval. Egy új darab 4,3 millió forint körüli áron vihető haza.
Ligetfalvi Viktor, a Kronométer.hu főszerkesztője
Még több sirályszárnyas tartalomért irány Zoli Instagramja.