Fából készült ez a működőképes Citroen Kacsa

2020.11.18. 09:59
0 hozzászólás

Ugyan már több mint hároméves a fából készült Citroen Kacsa, de ez nem jelenti azt, hogy elévült volna, vagy már ne lenne különleges. Sőt, kuriózum státuszát jó eséllyel örökre meg fogja őrizni, hisz nem sok fából készített autó létezik, amit ráadásul vezetni is lehet.

A fából készült Kacsa története 2011-ig nyúlik vissza, egy nyugdíjas asztalos, Michel Robillard akkortájt fogott bele nem mindennapi projektjébe. A terv az volt, hogy a kész alkotást vezetni is lehessen, ugyanis így sokkal különlegesebb, mintha csak kiállítási tárgy lenne - nem mintha úgy gyakori lett volna. A teljes építés végül hat éven át tartott, ezalatt több, mint 5000 munakórát fektetett az autóba.

Modellként egy 1953-as Citroen szolgált, a Kacsának becézett 2CV. A 2CV-t 1948-től kezdődően 1990-ig gyártották, több, mint 5 millió példányban, és az ikonikus autó hírnevére a fából készült modell sem hoz szégyent, sőt. Készítéséhez a francia nyugdíjas többféle gyümölcsfát használt; körtét, almát, és diót. A karosszérián túl az utastér is szinte teljesen fából készült, egyedül a kilincsek, a műszerek, és érhető módon a gumik nem, de a felnik például már tartalmaznak fabetétet. Illetve valódi motort kapott az autó, hiszen a vezethetőség a projekt alapköve volt.

Ezt a célt végül sikerült teljesíteni, a kész autót nemcsak bemutatták a nagyközönségnek, de egy körre is elvitték, és állítólag műszakija is van. A mester céljai között szerepelt még, hogy kiállítsák majd az autót egy galériában, illetve hogy egyszer az Eiffel-torony lábához is elvezesse.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.