Ha az ember megnézi ezt a képet, nem talál rajta semmi kivetni valót.

Ha ezt a másikat vizsgálja meg alaposan, akkor sem sok szabálytalanságot, vagy pofátlanságot fedezhetünk fel. Ugyanazokat az autókat fotózta le valaki, csak épp más szögből.

Persze, ha alaposabban összevetjük a képeket, látszik, hogy nem pont ugyanott állnak az autók. Tehát nem is csak a szög más. Akkor meg mégis, mit kell nézni?
A legelső kép még június közepén készült, a Türr István utcában. Már hetekkel korábban feltűnt, hogy hirtelen mennyire kifehéredett az utca. Milyen érdekes, hogy egyszerre ennyi fehér VW, meg egy Swift is pont ilyen szépen libasorban parkoltak le egymás mellé. Aztán azt vettem észre, hogy az autók napokon, sőt, heteken át nem mozdultak. Aztán azt is észrevettem, a kék A-Klasse is heteken át mozdulatlanul áll ugyanazon a helyen.

Ez ugye az első Covid-hullám idején történt, a hivatalosan kihirdetett veszélyhelyzet utolsó hónapjában. Amikor már elkezdtek mozogni az emberek, de a parkolás még ingyenes volt. A belvárosnak ezen a részen parkolóhelyet találni művészet volt, mert sokan intézték az ügyeiket autóval. De amíg a többi utcában és parkolóhelyeken a kocsik folyamatosan pörögtek, ezek egy centit sem mozdultak. Nem itt lakókhoz tartozó autók, én legalábbis nem emlékszem, hogy bármelyiket is láttam volna korábban (elég gyakran járok az utcában), meg a rendszámok és a rendszámkeretek alapján látszott, valamilyen flottához tartozhatnak. De miért hozna be valaki egy komplett flottát a belvárosba parkolni? És miért foglalnak el egy teljes utcahosszt a nyolc darab autóval? Ezek ennyire ragaszkodó kocsik, hogy csak egymás közelében érzik jól magukat? Nem értettem.
Aztán eljött július elseje, amikor is megszűnt az ingyenes parkolás is. És hopp – eltűnt mindegyik kocsi. Tehát tényleg nem a környéken lakókhoz tartoztak, mert akkor lenne parkolási engedélyük, és nem kellene felszívódniuk ilyen hirtelen. De akkor mi a francot kerestek itt az utcában? Volt, aki azt gondolta, hogy nem lehet véletlen, hogy abban az utcában nem lehetett ingyenesen parkolni, amelyikben egy (fizetős, ráadásul nem éppen olcsó) parkolóház is üzemel.
Hónapok teltek el pont úgy, mint korábban: autók jöttek és mentek, nem volt jellemző, hogy bármelyik kocsi is napokon át állt volna ugyanazon a helyen. Ezeket meg nem emlékszem, hogy akár csak egyszer is láttam volna. Természetesen minden itt parkoló kocsira ki kellett fizetni reggel nyolc és este nyolc közt az óránként 525 forintot.

Aztán jött a második hullám, megint bevezették az ingyenes parkolást. Amit az első hullámnál sokan üdvözöltek, mert ugye egy csomó ember kénytelen volt otthon maradni, adott esetben úgy, hogy a céges autóra nem volt parkolási engedélyük, vagy csak szimplán az albérletbe nem tudtak bejelentkezni, így nap közben intézték a kocsival a dolgukat, aztán este, mikor hazamentek, már nem kellett fizetni a parkolásért – reggel meg kezdődhetett elölről. De napok alatt kiderült, annyian kezdtek el hirtelen autóval bejárni, annyi parkolóhelyre lett volna igény, amennyit a felszíni helyek nem tudtak kiszolgálni. Ja, és persze az önkormányzatoknak is irgalmatlan érvágás volt, hogy a tervezett bevételtől elestek. Szerintem akkor a városlakókat nagyon gyorsan meggyőzte a kialakult helyzet arról, hogy az ingyenes parkolás nem jó megoldás, és bár sajnos irgalmatlan csalásoknak, sikkasztásoknak lehet a táptalaja, a forgalomszervező hatása elvitathatatlan. Na, mindez nem sokat számított, a járványügyi intézkedések közt ismét bevezették az ingyenes parkolást.

És hopp megint: elkezdtek megint megjelenni a fehér autók a Türr István utcában. Sehol máshol, csak itt. Először csak négy. Aztán öt. Aztán a kék A-Klasse is. És már hetek óta nem mozdulnak. Persze megtehetik, hiszen rendszám van rajtuk, ezek az autók is pont olyan jogosan parkolhatnak itt, mint bárki más. Csak éppen 0-24-ben foglalják a helyet, pedig jól látszik, hogy este hét után a környék szinte teljesen kiürül, a parkolóhelyek kétharmada-háromnegyede megüresedik. Nap közben pedig aztán megint megtelik az összes parkoló, de azért megint elég komoly a pörgés, minden utcában terem 10-15 percenként pár üres hely (ahova persze szinte azonnal be is áll valaki). Itt viszont az a hat hely folyamatosan foglalt. Persze, ha valaki nagyon le akarja tenni az autóját, a parkolóházba nyugodtan behajthat – ha már úgyis itt jár az utcában. Oké, az nem ingyenes, de hát mit kap az ember manapság ingyen, ugye? Megkezdett óránként 850 forint - ez ugye azt jelenti, ha csak húsz percre kell beugranod valahová, az is 850. Nem csoda, ha van, aki azt gondolja, a parkolóházhoz tartoznak az utcában végig letámasztott autók.

De hogy miért pont itt kell megint állnia ennek a hat, láthatóan egy céghez/emberhez köthető autónak, és miért csak akkor, amikor az utcai parkolás ingyenes? Hát, erre csak tippelni lehet… Mindenesetre elég pofátlan dolog ilyenkor a zsúfolt belvárost flottaparkolónak használni, az biztos. Mondjuk, tavasszal nyolc kocsival csinálták, ahhoz képest a hat komoly önmegtartóztatásra utal.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Emissziós pofont kaphat a Tesla
A többi autógyártótól kapott emissziós pénz kerülhet veszélybe.
- Hírek
Bréking: Meghallgatták az európai autóipar imáit, enyhítenek az emissziós szabályozáson
De a végső cél ugyanaz maradt.
- Hírek
„Digitális lasszóval” kapná el az ámokfutókat egy német mérnök
Bár vannak érvek a megoldás mellett, egyelőre korai arról beszélni, hogy ténylegesen megjelenjen az autókban.
- Hírek
Egy idióta 50 helyett 171 km/h-val repesztett Esztergom belterületén
Negtatív rekorder lett.
- Hírek
Ismét csökkennek az üzemanyagárak, januárhoz képest is olcsóbban tankolunk
Lassan, de biztosan olcsóbb az üzemanyag. Kérdés, hogy ez meddig marad így.
- Hírek
A farmerek miatt jött a trumpi fordulat
Trump egyelőre nem teszi tönkre egyetlen csapással az észak-amerikai autóipart.
- Közélet
A gatyáját is kifizette olvasónk, pedig ha OT rendszám, akkor kedvezményes biztosítás!
Az OT plakett kiváltásával automatikusan jár a kedvezményes KGFB is. Csak az időzítés nem mindegy.
- Hírek
Profi instruktorok segítségével tanulnak gyors autót vezetni a rendőrök
Ennek helyszíne a ZalaZONE autóipari tesztközpont lesz.
- Hírek
Szabálytalan gyalogosokat gázolt az V. kerületi rendőrkapitány
Mindkettőjükre helyszíni bírságot szabtak ki.
- Hírek
Javítják a burkolatot, sávzárásra kell számítani az M0-son
A halásztelki csomópont térségében, az M1-es autópálya irányába.
- Hírek
Trump vámjai miatt akár 4,5 millió forintos áremelkedés jöhet az amerikai autópiacon
A vámok emelése kéz a kézben jár az árak emelkedésével, amely az autóiparban járhat a legsúlyosabb következményekkel.
- Hírek
Másfél milliárd eurós hátbaszúrást kapott a Maserati
Et tu, mi fili, Stellantis?
- Hírek
Visszafordult a magyar újautó-piac
Közel 2 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma.
- Hírek
Nem lehet leszoktatni az embereket az autózásról, ezt már a környezetvédők is látják
Meglepő mondás a fő környezetvédőtől. Kérjük vissza a szedánokat!
- Hírek
Hihetetlen, de még mindig lopnak közlekedési táblákat szülinapi ajándéknak
Hiába von büntetőeljárást maga után, még mindig akadnak olyanok, akik közlekedési táblát lopnak.
- Hírek
Fordok százait hívják vissza, mert nem sikerült jól az előző visszahívás
300 Mustang lehet érintett.
- Közélet
Tűzveszélyes VI-os Golf ijesztő hibákkal, ez természetes? – Segítség, átvertek!
Olvasónk autójából a benzin és a hűtővíz is folyt nem sokkal a vásárlás után, a szerviz szerint pedig a vezérlést sem cserélték soha.
- Hírek
Tovább zsugorodhat a Nissan, leválthatják vezetőségét
A vezérigazgatói poszt is veszélybe került.
- Belsőség
Rémálomtól a német precizitásigVálogatás a Népítélet bugyraiból
Őseihez méltatlan Land Rover; Alfa, ami sosem hagyott cserben; és egy megbízható Citroen.
- Hírek
Véget ért egy nagy korszak: nem lehet többé Nissan GT-R-t rendelni
A Nissan hazájában, Japánban is leállt az értékesítés.
- Tesztek
Kilóg a sorból és élveziTeszt: Hyundai Staria 1.6 T-GDi HEV Comfort - 2025.
Nem számít, mit tud, a külseje alapján már úgyis eldöntötted, hogy szereted vagy utálod a Stariát, mégis érdemes jobban megismerni!
- Hírek
Úgy veszik a Xiaomi 1500 lóerős sportautóját, mint a cukrot
A Xiaomi bejön a kínaiaknak autógyártóként is.
- Közélet
Csődbe visz-e majd az elektromos autó akkucseréje?
A kilowattórára vetített költségeket is érdemes megnézni, amikor mérlegeli valaki a különböző hajtásláncokat. Az eredmény egyértelmű.
- Hírek
Reklámok lephetik el a modern autók infotainment képernyőit
A marketingesek számára ez valódi aranybánya lehetne.
- Hírek
Ebben az évtizedben már nem lesz szilárdtest-akkumulátoros Kia
Spencer Cho szerint a technológia fejlesztése sokkal bonyolultabb, mint azt sokan gondolják.
- Hírek
A Mercedes vezető tervezője szerint a mesterséges intelligencia egy évtizeden belül lecseréli őket
Már most is együtt dolgoznak az MI-vel és hamarosan egyre több tervező munkáját válthatja ki.
- Nepperűző
630 ezret futott, honvédségi Opel Astrát érdemes még eladni? Nem.
2000-es, 17 évig a Honvédségnél futott, klímás, tisztességesen karbantartott autó.
