Az autók, amik nem kerültek be a Halálos iramban filmbe

2021.01.20. 15:54
9 hozzászólás

A Halálos iramban amellett, hogy egy milliárd dolláros bevételeket termelő sorozattá nőtte ki magát, a Need For Speed játékok melletti másik, nagy, autós világot meghatározó tényező volt a 90-es/2000-es években. A benne szereplő autók népszerűségén is biztos lökött valamennyit a film, nem mintha a Supra vagy a Skyline nagyon rászorult volna.

msdfaan ec041 h copy.png

A filmek technikai tanácsadója és a bennük szereplő R34 GT-R, Toyota Supra és Nissan Maxima tulajdonosa, Craig Lieberman nemrég közzétett egy belsős infókkal teli videót a youtube-csatornáján, amiben az autók kiválasztási procedúrájáról és a visszautasított típusokról beszél, valamint arról, hogy milyen kitételeknek kellett megfelelniük. Először is illeni kellett a hozzá tartozó szereplőhöz: eredetileg MX-5-öt szántak az antagonista Johnny Trannek, de a casting során nem bizonyult elég férfiasnak, így esett a választás végül S2000-re. De nem csak karakterben kellett passzolniuk, a Vince-et játszó Matt Schulze túl nagy volt az eredetileg neki szánt MR2-höz és a Honda Prelude-hoz is, helyettük lett a Nissan Maxima.

Briannek O'Connernek több autó is volt a tarsolyban, de a castingra hozott Mitsubishi 3000GT nem tetszett a döntéshozóknak, a 300ZX pedig a sivatagban ledobott targatetős jelenet miatt esett ki (csak két részben lehet levenni a tetejét). Dom RX-7-ese elsőre telitalálat volt, a tulaj még a bukócsövet is kiszerelte belőle, hogy az autó megkapja a szerepet.

targa.png

Tükrözniük kellett az akkori, amerikai tuning-szcénát, így a jobbkormányosok és a szupersportkocsik is kiestek, bár e két kategória a limitált, 2 millió dolláros büdzsé miatt egyébként sem játszott. Összehasonlításképpen, a későbbi filmekben már 7 millió dollár volt a keret: csak az autókra. Ugyanígy a pénzszűke miatt nem lehetett saját autókat építeni, ehelyett magántulajdonban lévő autókat kölcsönöztek "hero" autónak, és csak a három további dublőr-autót építették a meglévő mintára. Csak olyan típusok jöhettek szóba, amiket a film készültekor újonnan meg lehetett venni az USA-ban, éppen emiatt esett ki sok, egyébként kézenfekvő darab: a Lexus IS, az E46 M3 és az Impreza WRX.

rejected.png

De ami a legfontosabb, ezzel együtt pedig a legtöbb autót kizáró tulajdonság az volt, hogy kívánatos/izgalmas legyen, így az összes elérhető amerikai modell, a koreaiak és az európai kompaktok nagy része is fénysebességgel esett ki a versenyből. Kivétel ez alól Jesse Jettája, ami helyett először E36-ot képzeltek el a film írói, de a castingra érkezettek közül egy sem volt elég... cifra.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.