Jó pár technikai baki van a Tokiói hajszában

2021.01.26. 15:26
0 hozzászólás

Craig Lieberman neve ismerősen csenghet, mi is írtunk már róla többször, de aki mégsem tudná kicsoda; ő volt a Halálos iramban filmek technikai tanácsadója, emellett a bennük szereplő R34 GT-R, Toyota Supra és Nissan Maxima tulajdonosa is. Az elmúlt évben főként YT-csatornáján halhattunk róla, ugyanis aktívan belevetette magát a videók gyártásába, amelyekben rendszerint csepegtet kulisszák mögötti információkat a filmsorozatról.

screen-shot-2020-08-11-at-10-19-17-am-1597155578.png

Egy hét sem telt el azóta, hogy múltkori videójában kifejtette az autók kiválasztási procedúráját: melyik kocsi miért vagy miért nem került be a filmekbe, illetve milyen szempontoknak kellett megfelelnie az adott autónak a castingon mind a filmre, mind a színészekre tekintettel. Most pár nappal később újabb hasonlóan érdekes tartalommal jelentkezett, ezúttal a Tokiói hajsza technikai malőrjeit vette sorra.

Azt nyugodt szívvel ki lehet jelenteni, hogy a Halálos iramban filmek köszönőviszonyban sincsenek a valósággal, maximum csak szeretnénk, ha így lenne. Craig korábban beismerte, hogy néha fogta ám a fejét a rendezők hajmeresztő ötleteitől, például amikor az Eclipse-nek kiszakadt a padlólemeze a sebességtől az első versenyen, de hasonló fikciókkal természetesen a Tokiói hajsza is tele van. Ezeken nem érdemes rugózni, viszont a videóban pár érdekesebb technikai bakira is felhívja a figyelmet, amik normál esetben fel sem tűnnek.

Például több olyan jelenet van, ahol rövid ideig látszik, hogy nem színészek ülnek az autóban, hanem csak bábuk. De ezen túl van még számos vágási és egyéb baki is, köztük nagy pofával félremondott gyorsulási adat, sőt azt is megemlíti, hogy Japánban 18 éves kortól lehet jogosítványt szerezni, így az egész drága tuning autó-tinédzser összkép csorbul. Persze sem ez, sem semelyik nem életbevágó, annyira meg főleg nem, hogy elvonja magáról a sokak szerint legjobb Halálos iramban filmről a figyelmet.