Nahát, a Citroën is nyert Nascar versenyt

2021.02.25. 11:18
5 hozzászólás

Habár a Citroën DS19 formájában és megoldásaiban is korszakos autó volt, a szintén kiemelkedő ára miatt szükség volt belőle egy olcsóbb verzióra. Ez volt az ID19, amibe a drágább testvérhez képest hat lóerővel gyengébb motor, és a finom szervók helyett hagyományos mechanikus kormányzás és váltó került, így 25%-kal sikerült a DS alá lőni az árát. Két ilyen ID19-et indítottak a 1958-as Riverside Raceway-en rendezett NASCAR 500-ason, az autóval a Los Angeles-i Bill Jones kategória-győzelmet aratott, a szintén LA-ből származó Ralph Rorberts pedig másodikként ért célba.

citroen id19 nascar

Az 500 mérföldes versenyen voltaképpen gyári formában állt rajthoz a két Citroën, csak a bukócső és a biztonsági öv volt plusz felszerelés, az 1,9 literes 69 lóerős motorhoz és a hidrós futóműhöz sem nyúltak. A 19 mérföld per gallonos (12 liter/100km) fogyasztással mindkét Citroënnek elég volt két box-kiállás, emellett 101 mérföld/órás maximális sebességet értek el. Ráadásul az elsőkerekes ID19-ek nem is valami alibi-kategóriában győztek, negyvenöt európai és nagyköbcentis V8-as amerikai modell előtt értek célba. Sajnos a versenyről alig találni képanyagot, az alábbi videó csak illusztráció.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.