Egy újabb BMW, ami borzasztóan kéne

2021.03.03. 15:45
18 hozzászólás

Szép korszak az a BMW-nél, amiben a Z3 M is született. Ekkoriban már adottak voltak a jó karakterű, sorhatos szívómotorok, de kellően kulturált felszereltségű, élhető belterű autók születtek. A Z3 bizonyos értelemben mégsem lett egyértelmű siker, de a sneaker formájú Z3 M kupé egy másik univerzum.

Valahogy nem hozták az elvárható minőséget az amerikai gyárban készülő Z3 roadsterek, kezdetben még az ülés is kényelmetlen volt bennük. A kissé hervasztó, négyhengeres motorokkal meg a nyitott diffivel tompán emlékeztetnek csak azokra a tipikus angol sportautókra, amikkel tényleg ünnep minden nap, amikor nem esik a ködös Albionban. Ellentétben az MX-5-össel, ami ugye nettó zseniális.

Úgy szól a legenda, hogy a nyitható tetőssel ellentétben a kupé Z3-as olyan szerelem-projekt volt, amit a mérnökök munkaidő után dolgoztak ki. Az eredmény egy mókásan cipő formájú, shooting brake jellegű apró kétajtós lett, ami 2,7-szer merevebb lett a fém tetővel.

Csomó karosszériaeleme egyezik a roadsterrel. Egyrészt azért, mert a BMW akkori vezetősége annyira nem látta benne a fantáziát, hogy csak nehezen ment át ez a változat a menedzsmenten, másrészt pont emiatt költséghatékonyan kellett megoldani a gyártást. Persze, ettől még rápakolták az összes M-es kiegészítőt a kigyúrt sárvédőktől a kopoltyún át a négy kidörgőig.

Ott van az orrában az E36 M3-ból is ismerős 3,2 literes, hengerenkénti pillangószelepes sorhatos sportmotor (S50B32) 320 lóval és 350 Nm nyomatékkal. A Z3 M Coupé közel 150 kilóval könnyebb, mint az E36 ugyanezzel a motorral, így 1390 kg. De a felcsavart intenzitást nem csak ez adhatja, hanem a szűk kabin, a rövidebb tengelytáv és az alacsonyabb üléspozíció, amitől minden egy kicsit izgalmasabb lesz.

Nagyjából 6300 darab készült a Z3 M Coupéból, és mind közül szerintem pont ez az összeállítás a legjobb. Ezt kevesen gondolták így, mert egyben az örökzöld színű fényezéssel a legritkább is, csak 89-re fújták, köztük erre az 1998-as, 87 ezer kilométert futott autóra, amit a Sotheby’s aukcióján, gondos olasz tulaj kezei közül lehet megszerezni. A sovány malacperselyem szerint a licitből kimaradok, a nyálcsorgatást viszont nem tudom elengedni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.