2021.03.18. 12:43
2 hozzászólás

Elektromos autókra szabott kategóriát indít Amerika egyik leghíresebb off-road versenye, a Mint 400, amit Hunter S. Thompson korszakos könyve, a gonzóvanabík kiskátéja, a Félelem és reszketés Las Vegasban ismertetett meg a világgal. A levédetett nevű “Great American Off-Road Race” esemény Amerika veleje, a járdán satnya papucsos szajhák, portugál fotósok és szelfi-bloggerek között emberek tízezrei nézik a Fremont Streeten és a Stripen felvonuló versenyautókat, mielőtt azok beleerőszakolnák magukat a 400 mérföldnyi szálló porba.

/Ralph Steadman
/Ralph Steadman

A vírushelyzet miatt márciusról decemberre halasztott 2021-es verseny különlegessége abban áll, hogy először indulhatnak rajta dedikált kategóriában elektromos versenyautók, amire most még ömlesztve, márkától, típustól, teljesítménytől és felépítménytől függetlenül bármilyen, villanyos járművel lehet nevezni (kapudrog!), a különböző alkategóriák kidolgozása már folyamatban van, de bevezetésükre csak a következő szezontól lehet számítani. A gyilkos terep kiváló tesztelési lehetőséggé emeli a versenyt, ami az egyre inkább a SUV-ok és egyéb pszeudo-terepjárók felé mozduló piac miatt óriási marketing-potenciált is hordoz.

ezgif.com-gif-maker (1).gif

Az is látszik, hogy a menopauzát élő vén autógyártók és a bizonyítani vágyó fiatalok is keresik az új, alternatív verseny-lehetőségeket, lásd akár az Audi Dakar-ambícióit, akár a Lordstown Felipe 250-részvételét, akár az Extreme E körüli hájpot, így nem kizárt, hogy előbb-utóbb a nagy gyártók is rákapnak a dologra, és egy sajátosan elvetemült, mégis világszinten releváns off-road ünnep kerekedik az elektromos Mint 400-ból.