Lamborghini: túl gyorsak a villanyautók, inkább csinálunk mást

2021.03.18. 17:22
39 hozzászólás

Sokan nem ismerik el, de ha az érzelmeket kivesszük az egyenletből, a villanymotorok egyszerűen jobbak a belső égésű társaiknál. Meglepetésre egy egészen váratlan helyről érkezett most ez a beismerés: a Lamborghini ezután inkább a kezelhetőségre és a jobb vezetési élményre fog fókuszálni a nagyobb végsebesség és jobb gyorsulás hajhászása helyett.

/Carwow
/Carwow

A márka ázsiai vezetője Francesco Scardaon történeti keretbe helyezte a kérdést: a presztízs, a megkülönböztető faktor először a nagy végsebesség volt, majd fokozatosan a gyorsulás felé tolódott el, most pedig, mivel a villanymotorok révén a megfizethető dinamika is lassan demokratizálódni látszik, a vezethetőségen van a sor. Érti ez alatt azt, hogy manapság egynémely boltba járós villanyszedán már simán lelépi a végletekig kiélezett V12-es olasz bestiákat, így nincs mit tenni, olyan területre kell átnyergelni, ahol az elektromos autók nincsenek előnyben. Ez a terület pedig a versenypálya, ahol az akkumulátorok jelentette többletsúly és a folyamatosan rendelkezésre álló, de hót steril teljesítmény miatt a villanyosok mosoly-faktora jóval mérsékeltebb a hagyományos sportkocsikénál. Ha még inkább erre, tehát a vezetési élményre fektetik a hangsúlyt a sportkocsi-gyártók, azzal viszont mindenki csak nyerni fog.

Lamborghini Sian
Lamborghini Sian

Színes háttér a történethez, hogy a Lamborghini és a Bugatti igazgatója, Stephan Winkelmann szerint még legalább tíz évre vagyunk a teljes értékű, tisztán elektromos szupersportkocsiktól, mivel azokkal szemben egy halom, a normál használaton túli elvárást támasztanak a vásárlók és az egyedi használat. Áthidaló megoldást az eddigi legerősebb utcai Lamborghinihez, a Sian FKP 37-hez hasonló hibridek jelentenek, előbbi bár 808 lóerőt tud, 2,8 másodperces 0-100-as gyorsulásával valószínűleg még így is elmarad a jelenlegi piacvezető Tesláktól. És amikor az egymilliárd forintos műtárgyat lehagyja a negyvenmilliós targonca, na, akkor hívódik fel a kesztyűtartóban lévő telefonszám, és változik meg egy márka fejlesztésének iránya.