Ilyen befutót se sokat látott még az autósport

2021.03.23. 16:46
0 hozzászólás

A márkakupák jó oldala, hogy a - szűk határok között - egyenlő technika gyakran eredményez szoros meccseket. Az olyan abszurd mértékben szoros befutó, mint amilyen a Global MX-5 Cup hétvégi, sebringi versenyén történt viszont még ebben a műfajban is példátlan. Ilyen az, amikor 13 ezred másodperc van az első és a harmadik autó között:

A Global MX-5 kupa egy Amerikában futó márkakupa. A hobbistáknál egy fokkal komolyabb félprofik versenyeznek itt, a futamokat pedig az IMSA nagy nevű versenyeinek betétfutamaiként rendezik. Így volt ez most hétvégén is, amikor is a Sebringi 12 órással egy hétvégén rendezték a kupás MX-5-ök futamát, aminek a vége a fent látható befutót hozta. A győzelemről egyetlen ezred másodperc döntött, de még a harmadik is csak 13 ezredre volt, ez pedig úgy általában az autósport történelmének egyik legszorosabb hármas befutója. 

A sorozat hírnevén nagyot lökő videó egyébiránt nem az első ilyen virális-befutós tartalom idén. Pár hete Daytonában is parádés befutót produkált a mezőny. Az oválpályákon általánosabb jelenség az ilyen, de azért olyat még ott se sokat látni, hogy nyolc autó is fél másodpercen belül érjen be a célba.

Adja magát a kérdés, hogy az autósport csúcsán, a Forma-1-ben mi volt a legszorosabb élmeccs. Annak épp idén lesz ötven éve. Az 1971-es Olasz Nagydíjon hozta össze az F1 máig legszorosabb befutóját Peter Gethin és Ronnie Peterson, akiket 0,01, azaz egy század másodperces különbséggel intettek le Monzában. A dolog szépséghibája, hogy akkor még csak századmásodperces pontossággal mértek a Forma-1-ben, így még az is lehet, hogy a 2002-es Amerikai Nagydíjon, Michael Schumacher és Rubens Barichello között mért 11 ezredmásodperces befutó volt valójában a történelmi befutó. A történelmi emlékezet mindenesetre ezt tartja számon akként:

jo