Az olasz melóhoz készültek az első elektromos MINI-k
2003-ban mutatták be Az olasz melót, amiben már Mark Wahlberg, Jason Statham és Charlize Theron játszik, az egykori csapattagból főellenséggé előlépett figurát pedig Edward Norton alakítja. A film valójában az 1969-es, Peter Collinson rendezte változat amerikai remake-je, de ez senkit ne tartson vissza attól, hogy megnézze.
Szerintem egy egész jó kis hétköznap estére való amerikai akcióvígjáték, amiben nincsenek 10 másodpercenként fizikailag totálisan lehetetlen mutatványok (azért persze a műfaji sajátosságok miatt elszórva akadnak). Többször próbáltam, teljesen jól lehet utána aludni. Már csak azért is, mert a jelenetekben megfordulnak olyan érdekes autók, mint a 8-as BMW, az Aston Martin DB7 Volante vagy Charlize Theron klasszikus, piros Minije, ami egy remek utalás az eredeti filmre. Esetleg egy korai előzetes Bolla Gyuri garázsából.
Akárcsak 1969-ben, úgy az új filmben is Mini Cooper S-seket használnak arra, hogy meglépjenek a zsákmánnyal. Az R53-asokat a film szerint kikönnyítik, hogy a jelentős plusz súllyal is meg tudjanak lépni az üldözők elől. A leglényegesebb változás viszont nem ez volt.
F. Gary Gray a film rendezője elmesélte, hogy az autókat elektromossá kellett alakítani: “Los Angeles városa nem engedte, hogy benzines autókkal forgassunk a metróalagútban, ezért azt mondtam nekik, hogy oké, akkor elektromos MINI-ket használunk. Felhívtuk a BMW-t, de azt mondták, hogy még nem létezik elektromos MINI, ezért hát építettünk hármat.”
John Carpenter, a film műszaki koordinátora tervezte és építette meg az autókat, amik nélkül nem sikerülhetett volna a jelenet. Egyúttal ezek lettek az első elektromos MINI-k, még a BMW is csak 2010-ben építette meg az első kísérleti szériát, majd 2020-ban mutatta be a Cooper SE-t.