35 év után került elő a piros Porsche 550 Spyder
Mindig üveges tekintettel nézem, amikor egy újabb rég elfeledett autót húznak elő egy pajtából, évek óta lakatlan ingatlanból vagy a ház mellett lerakott konténerből, mint ezt a piros Porsche 550 Spydert. 1955-ben készült el a 69-es számú 550-es Stuttgartban, és hosszú utat járt be mielőtt pihenőre ítélték.
90 példány készült a Porsche kicsike és könnyű sportautójából, melyet leginkább James Dean halálos balesete miatt ismer az egész világ. Négyhengeres, léghűtéses bokszermotorja 6200-as fordulaton ad le valamivel több mint 100 lóerőt, ami nem tűnik soknak, de az 550 Spyder meg könnyebb, mint egy gombóc vatta. A középmotoros autó alig több mint 550 kiló és az egész derékig sem ér.
Versenyzésre kiváló és a legtöbben pont erre is használták, akárcsak a Turnbull testvérek az 50-es évek végétől. Ők eredeti tulajdonosától már pirosra festve vették a gyárból fehér színben legördülő 550 Spydert. Loretta Turnbull egyébként már a 30-as évektől kezdve versenyzett, méghozzá motorcsónakkal.
1931 nyarán még csak 17 éves volt, de már az olaszországi Garda-tavon rendezett versenyen indult. Körülötte mindenütt angol, olasz és spanyol férfiak voltak, nagyobbacska hajókkal, ő pedig a The Sunkist Kid nevű hajócskával kilógott a mezőnyből. A futam közben az egyik henger rendetlenkedni kezdett, ezért az élről kénytelen volt megállni, szerelés közben négy versenytársa húzott el mellette. Miután végzett, Loretta berántotta a motort és elkezdte ledolgozni a hátrányát. Végül Humberto koronahercegtől és Maria hercegnőtől vehette át a trófeát. Loretta Turnbull aztán még számtalan kupát nyert és rekordot is állított be a vízen.
1963-ban cserélt ismét gazdát a Porsche, akkor Les Gunnarson vette meg, aki brit motorkerékpárokból és más járművekből álló gyűjteményt hagyott hátra a kaliforniai Orange megyében. Itt találta meg Bobby Green egy zöld konténerben pihenve. Felhívta a Blue Nelsont, akinek pont passzolt is a gyűjteményébe a Spyder. 1994-ben még említenek egy regisztrációt, de Bobby szerint több mint három évtizeden át a konténerben álldogált az autó. Turnbullék mindössze 2000 dollárért adták el a 60-as években Gunnarsonnak, ma pedig egy ilyen autó több millió dolláros tétel.