Ki szívta meg a legjobban?

2021.04.22. 17:12
6 hozzászólás

Korábbi felhívásunkban azt kértük, írjátok meg kommentben azokat a sztorikat, amikor nem akart indulni az autó. Rengeteg jó történetet kaptunk (köszi!), ezek közül választottuk ki a számunkra 7 legjobban tetszőt. Olvassátok el őket és szavazzatok a poszt végén. A 2021.04.26. délig legtöbb szavazatot összegyűjtő két történet írója Osram akkumulátortöltőt vagy lítimuos gyorsindítót nyer!

jv

Fuchsee

Az autó már sajnos nincs meg, de az emlék tartósra sikerült.

Adott volt egy 1981-es VW T3 transporter 1.6 szívódezső és indulni kellett volna Budapestre. Azzal tisztában voltunk, hogy az akku nem túl acélos (meg hónapokkal később kiderült hogy az önindító egyik szénkeféje is le volt szakadva, de ez már csak a hab a tortán, ami másik indítási problémát hozott magával). Szóval ezen a kellemesen hűvös novemberi estén behuppantunk a járgányba és megkezdtük az izzítási fázist ~1 perc tuti (empírikus alapon mert akkor még azt hittük rossz a visszajelző), aztán az indító nehézkesen elkezdte forgatni a motort (rossz szénkefe, de nem tudtuk) és némi fehéres füst jött hátulról, de nem indult. A 3, 4. próba után már az akku sem bírta szuflával. Jött a zseniális ötlet, toljuk be! Nos az udvarból kifelé elkezdtük gurítani és gondoltuk majd rückvertzben ráengedjük a kuplungot és már megy is.... Hát nem, olyan jó az áttételezése a járgánynak, hogy még csak át sem tudtuk forgatni a motort, akkor utcára ki és toljuk előre majd 2-esben csak elindul. Ebben a formában is max 4-5métereket tudtuk tolni a gépegységet mert addigra teljesen kiment az erő a combunkból, kis pihi aztán újra, meg újra, de nem hagyta magát. Jó, akkor hol egy kötél próbáljuk meg húzni, majd az segít- ezen a ponton már erősen gyanítottuk, hogy az izzítás visszajelző nem azért nem világít mert rossz...- nem segített, inkább szakadt az jobban ment neki. Szóval egy jó háromnegyed órás testedzés után - a végére már kimértük, hogy nincs izzítás - beláttuk, hogy az 1,6 szívódezső az életben nem fog beindulni izzítás és kellő sebesség nélkül, hogy a hengerekben gyulladási hőmérsékletre melegedjen a levegő, fáradtan vissza vontattuk a járgányt az udvarba és kénytelenek voltunk alternatív autóval elindulni. Természetesen másnap megtaláltuk, hogy hol volt kontakt hibás az izzító relé és némi akku töltés után pöcc-röff, már ment is a drága. :D

Luighi

Az eset 1983 nyarán történt, és még nem volt jogosítványom! Egész pontosan folyamatban vot a jogosítvány megszerzése. Valami kora délutáni időpontban talán 14-órára megérkeztem a győri MHSZ telephelyre a "C" kategória megszerzéshez szükséges tanuló vezetési órára. Az oktatóm azzal fogadott, hogy rossz napom lehet, elképzelhető hogy elmarad az aznapi vezetés, mert az akkumulátor kehes a ZIL-130-ban. De azért menjek hátra és ott a kurbli próbáljam meg, még langyos a motor. Az volt az emlékeim szerint a negyedik alkalom hogy találkoztam a "nagyvas"-sal!

Mivel az oktatóm nagy mókamester volt amúgy, átvillant rajtam hogy tán kamuzik, de merszem nem volt hagyományosan indítani. Úgyhogy gyújtás ráad, a kurblivas elforgatása lassan addig, hogy pont alsó holtpontba kerüljön, és rápihenés. Közben az izgalomtól ismételt ellenőrzés: rajta van-e a gyújtás (rendesen :-D)? Nagy levegővétel, sóhaj, Isten segíts!. Minden erővel gyorsan elhúztam a kart 9 óra állásig... és a V8 benzin szépen felmorajlott! Ahogyan egy rendes V8-nak kell! Juhéééééééé! Hősnek éreztem magam, pedig lehet csak szerencsém volt, gondoltam. Most az emléket felidézve rákerestem hogy is van ez: [link]

Hiába no! A ruszki mérnökök ebben kicsit se tudtak(mertek) hibázni, hiszen haditechnikának számított.

Kicsit bánom, hogy akkor nem kérdeztem rá az oktatótól, hogy valós vagy kamu volt-e a kurbliztatás. De élménynek feledhetetlen.

A darnózseli oktató, Vili bátyám(a teljes nevét szándékosan nem írom ide!) egyik nagy szövege volt, ami nekem azóta is szállóige: "B*ssz a lovak közé!" Szeretett hajtani a pasi! Egyébként jó oktató is volt! ;-)

AnnieC

Kitaláltuk, hogy Londonba mennénk autóval, meglátogatva több érdekes helyet is útközben.

A kis Honda mindig megbízható volt így a tervezett szeptemberi napon elindultunk. Mire kijutottunk az utcából kétszer leállt, viszont mindig újraindult, úgyhogy mentünk tovább.

Az időjárás elég gonosz volt, néha úgy esett az eső, hogy alig láttunk. Ha nem esett, akkor köd volt. Esténként ezek együtt jöttek össze, hogy semmit se lássunk. Ment az ablaktörlő, a meleg levegő a szélvédőre max fokozaton és a hátsóablak-fűtés is. Kicsit úgy tűnt, mintha a fényszóró fénye ilyenkor gyengülne, de ezt esőben csak sejtettük. Meg amikor ilyen körülmények között mentünk szállásaink felé egy szerpentinen vagy Londonban az út "rossz" oldalán, akkor nem ezzel törődtünk.

Londoni szálláshoz érkezve felkapcsoltuk a belső világítást, hogy tudjunk pakolni a sötétben. Másnap reggel átálltam a ház elé, még simán indult az autó. Aztán amikor visszanéztünk rá az út túloldaláról úgy tűnt, mintha világítana a belső világítás, de végül megegyeztünk, hogy rosszul látjuk.

4 nap múlva indultunk volna Franciaországba, de az autó meg se nyikkant mert tényleg világított az a lámpa és a generátor nem töltött szinte semmit alacsony fordulaton az út végén. Az akkuban kb. két ceruzaelemnyi volt a feszültség, ezt már bikázni se érdemes. Na de hol veszünk London külvárosában vasárnap reggel akkut? Végül 6 km gyaloglás és egy csomó kérdezősködés után találtunk 100 Fontért egy ránézésre jót, vissza is cipeltük, de kiderült, hogy az akkusaru kisebb. Nekiálltuk faragni az akksit mindennel, amit találtunk, amíg nagyjából rá nem ment, de sikerült. Addigra viszont már késésben voltunk, a hotelben a recepciós túlórázott mert annyit késtünk, és még azt is meg kellett várnia, hogy a készpénzt összekaparjuk mert a bankkártyáink se működtek ott.

Adam21013

Sziasztok! 2006.11.26.: Én 18 éves, autószerelő tanuló. Tanműhelyben megfeszített munka, frankó „váltókerülős” 4-2-1 leömlő + 60-as rendszer került szeretett 1200-as Ladám alá. Kapuzárásig csavaroztam.

2006.11.27.: Tánciskola–bemutatóbál. Aznap úgy éreztem magam, mint az amerikai tinifilmek hősei. Volt egy jó autóm, enyém volt, nem anyuka városi cirkálója kölcsönbe. Jó hangja volt, ha kellett ment keresztbe, rajtam az új öltöny, kezemben a virág, és a csöcsös csajom már várta az érkezésem.

Megérkeztem, a gondok akkor kezdődtek, amikor kinyitottam a páromnak az ajtót. Leállít, kulcs ki, jobb ajtó nyit, csaj beül, ajtó becsuk, beszáll, indít, NyöhNyööhNyöööh...

Sebaj autószerelő vagyok/leszek, a Zsigán meg van kurbli-lyuk, kurbli a csomiban.

1: Csomagtartóba behajoltam, a belógó gondosan megzsírzott zárnyelv mintát rajzolt a galléromra (ezt később, a bálteremben vettem csak észre).

2.: Jött egy másik jármű, így félre kellett tolnom az autót. Közben a makkos cipőmmel egy bokáig érő pocsolyába léptem. Ezt mondjuk azonnal észrevettem.

3.: Kurblizásra semmi, akkusaru tűzforró, itt megvilágosodtam, a frissen felrakott 4-2-1 kipufogó elégette az Önindító-pozitív kábel szigetelését, a kábel letestelt, zárlat. Mondtam már, hogy esett az eső?

4.: Indítózni nem tudok, az akku a zárlat következtében lemerült, 2 db hagyományos hengeres bizti kiment , műszerfalon halvány visszajelzők, bikakábel nincs nálam, utolsó lehetőség: hiányzó biztik pótlása 1-1 bejárati ajtó – teraszajtó kulccsal (Az Elzett kulcs pont Zsiga-bizti méret) majd teljes erőből kurblizás....Sikerült.

Elmentünk bálozni, a fényes bálterembe érve vettem észre, hogy agyonáztam, ingem nyaka, öltönyöm ujja, kezeim koszosak, megizzadtam, cipőmből, zoknimból csöpög a víz....szóval pont mint a tinifilmekben, csak átmentem a Lúzer kategóriába.

Bónusz: Jó középiskolás módjára stikában ittunk a mosdóban, a párommal hozzánk már taxival mentünk. Szüleim, hogy ne zavarjanak, a nagymamánál aludtak.

Kulcs?....biztitáblában.

vini

Toyota Prius 3, talán 2018 nyara:

Reggelente elautóztam a Csepeli H7-es HÉV Szent Imre téri megállójába, és egy visszakanyarodás után párhuzamosan parkoltam a sínek közelében. Ilyenkor általában már láttam jönni a HÉV-emet, így szép lassan megtanultam a kapkodva parkolás, dzseki összeszedés, rohanás a HÉVhez rutint. Nagyon ellenőrizgetni, gyönyörködni a kocsiban ilyenkor már sose volt idő (6 percenként járt, és 4 perc távolságból látszott HÉV, szóval mindig jött :) )

Egyik délután sétálok az autó felé, látom, hogy kicsit erőtlenül, de villog a vészvillogó...

Kulcs nélküli nyitás nem működik, kulccsal nyílik, indulni nem indul, lemerült a 12V akksi :(

DE MIÉRT VÉSZVILLOGOTT? (pár sorral később kiderül)

Az indítás menete:

Mivel a hátul van a kicsi és a nagy akksi is, először be kell jutni a csomagtartóba, ami szintén elektromos nyitású, úgyhogy ülést ledöntve, belső burkolatot kibontva egy kis kallantyúval lehetett nyitni, egy odahozott 12V akksit csak hozzá kellett érinteni egy pillanatra, és a kocsi azonnal indult (a hibrid rendszer pedig szépen fel is töltötte az akksit utána), mintha mi se történt volna.

De egyszerűen nem tudtam elképzelni mi lehet. Esetleg beleszálltak, azért villogott? Semmi sérülés. Én valakinek megköszöntem és úgy maradt? Nem volt ilyen aznap, meg hallottam is volna tolatás közben.

A megoldás hazaérkezéskor lett meg: Kerestem, hogy hol a francban van tapadókorongos telefontartó. Az anyósülés előtt találtam meg – a napsütéstől napközben elengedett, és pont a vészvillogót találta el esés közben, ami pedig leszívta az akkor 8 éves még gyári akksit. Ha mindez nagy hóviharban az erdő közepén ér, lehet jó hasznát vettem volna egy zsebbikának :)

Kép a műszerfalról: [link]

meromokus

Egy ideje már nem volt tökéletes az akksim, ennek tudatában sétálok a parkolóban az autó felé, kb. 3 autónyira tőlem áll egy srác bikakábellel a kezében, megszólított:

- Szia, siettek? Segítenél bebikázni?

- Szia, sietünk, de persze segítek, csak akkor előbb te segíts betolni az enyémet, kérlek :)

Betoltuk az én autómat, sajnos az övét nem sikerült bebikázni a gagyi kábel okán, ekkor arra jutottunk, hogy csak be kéne tolni az övét is.

Az ő szemszögéből ő tűnt a tapasztalatlanabbnak, ezért engem ültetett be a kocsijába, míg ők tolták a barátnőmmel (a kocsit.)

Na így vezettem először 2 literes Mitsubishi Lancert, szerencsére kellett is mennem egy kört a tömb körül, mert nem tudtam félreállni. Figyelembe véve, hogy a lánnyal később szakítottunk, érdemes lett volna otthagyni a nőt azért autóért.

Igor34

2006-os háromajtós Volkswagen. Vendégségben voltam. Az autó a kocsibejárón parkolt. Indulok haza, kinyitom a kulccsal az anyósoldali ajtót (minden ajtót külön lehet csak kinyitni) és a vezetőülésre dobtam a kocsikulcsot. Kikísértek a kocsihoz, bepakoltam a hátsó ülésre közben beszélgettünk. A beszélgetés közepette nem figyeltem oda és rutinosan lenyomtam az anyósoldali zárnak a gombját és becsaptam az ajtót. Átsétálok a vezetőoldalra, nyitnám az ajtót, zárva van, mert még ki se nyitottam. Hol a kulcs? Végignéztem a zsebeimet nem volt benne, akkor biztos a gyújtáskapcsolóban van. Benézek az ablakon, ott van a vezetőülésen. Megnézem a csomagtérajtót, zárva. Bezártam a kulcsot, ráadásul pótkulcs sincs, mert csak egy kulcsot kaptunk az autóhoz, amikor megvettük. A bezárt autó miatt a kocsibejárót sem lehetett használni. Hazamentem gyalog. Lakatos ilyenkor már nem jön ki. Mit csináljak? Elkezdtem nézegetni az interneten, hogy mennyibe kerülnek az ablakok a kocsira, mert be kell törni, nincs más választás. Gondoltam azért mielőtt betöröm a kocsi ablakát egy téglával megnézem, hátha van valami tanács az interneten. Láttam egy videót, hogy egy zsinór darab közepére csinálnak egy hurkot, ezt a zsinór csíkot behúzzák az ajtó résein és megpróbálják a hurkot ráakasztani a belső kilincsre. Édesapám segített a kocsi kinyitásában. Először csavarhúzóval kifeszítettük az ajtót az ablaküveg felett és egy dróttal megpróbáltuk kiemelni a kulcsot. Amikor már a kulcs rajta volt a drót végén és már az ablakig fel lett emelve, akkor leesett róla és az ülés mellé esett be. A kocsi tetejét a csavarhúzóval behorpasztottuk. Aztán próbáltuk meg a zsinóros változatot. Ezzel a megoldással kb 2-3 óra alatt ki tudta nyitni az ajtót, este az esőben.

Kinek a legjobb a sztorija?

Osram BatteryCharge és BatteryStart

BatteryCharge – akkumulátortöltők

A töltőcsalád három féle termékből áll, a Battery Charge 904, 906 és 908. Ezek az egyedi, intelligens töltők minden típusú – beleértve a lítium-ionos megoldást is ­– 12 V-os akkumulátorok töltésére alkalmasak, sőt a 908-as modell 24 V-os akksinál is használható. Mindegyik változat 9 fokozatú töltési ciklussal működik – lítiumnál 7 ciklussal –, amely védi az akkumulátort a hidegebb idő vagy hosszabb leállás esetén. A töltők digitális LCD-kijelzővel és háttérvilágítással rendelkeznek, sőt a beépített biztonsági funkció felcserélt póluscsatlakozás esetén megakadályozza az elektromos rendszer károsodását. A gyártó 2 év garanciát biztosít!

További információkért kattintson ide!

BatteryStart – lítiumos gyorsindítók

Az OSRAM gyorsindítócsaládjában négy modell közül lehet választani. A kicsi, kompakt BatteryStart 200, 300 és 400 könnyen elfér a csomagtartóban, a kesztyűtartóban vagy az ajtózsebben. A negyedik családtag a BatteryStart Pro 700 elsősorban autószerelő műhelyek számára ajánlott, könnyedén beindítja akár a 8 literes benzinmotorokat és a 6 literes dízelmotorokat is. Az eszközök integrált LED lámpával és power bank funkcióval rendelkeznek. 230 V-os hálózatról típustól függően 2-4 óra alatt újratölthetők, sőt a Pro 700-as az autó generátoráról akár 60 másodperc alatt is, ha közvetlen használat előtt teljesen fel volt töltve. A beépített biztonsági funkció itt is megakadályozza az elektromos rendszer károsodását felcserélt póluscsatlakozás esetén. A gyártó 2 év garanciát biztosít!

További információkért kattintson ide!

A posztot az Osram támogatta.