A megújuló energiaforrások képezik a zöldebb jövő (és a fenntartható elektromos-autózás) alapját, az ehhez elengedhetetlen tiszta erőművek telepítése és továbbfejlesztése viszont sok esetben akadályokba ütközik: a svájci magashegységek ugyan ideális terepet biztosítanak a vízerőműveknek, ám ezek többsége a 20-30 tonnás munkagépek számára szinte megközelíthetetlen.
A Linth-Limmern Erőművek bővítése azért követelte meg a nagy teherbírású felvonós megoldást, mert a komplexum legalacsonyabban fekvő része és a víztározók (Limmernsee, Muttsee) között 65 százalékos lejtésű szakaszok is vannak, amelyeket más módon, például szerpentinnel is csak nehezen és drágán lehetett volna legyőzni. Felmerülhet az olvasóban, hogy érdemes lett volna esetleg olyan teherszállító helikoptereket alkalmazni, mint a Sikorsky CH-53E Super Stallion vagy a Boeing CH-47 Chinook, ám a svájci légierő szolgálatában ilyenek nincsenek, ráadásul az évekig tartó építkezés során működtetésük iszonyú költséges, a bevetésüket pedig jobban korlátozzák az időjárási viszonyok, mint a felvonós rendszert.
Az Axpo libegője jellegében persze megegyezik a hétköznapi sífelvonókkal, ám a teherbírása 30 tonna, így a 23 tonnás CAT 725-höz hasonló földmunkagépekkel (a fenti videóban 11:21-nél) és az erőmű alkatrészeivel is elboldogul, hacsak nem a négy, egyenként 200 tonnás transzformátoráról van szó, melyeket a földalatti siklóvasúton szállítottak a helyükre. Az 1960-as évek óta működő erőmű bővítése persze így is megérte, évi 428 millió kilowattórányi tiszta elektromossággal látja el Svájcot, ráadásul a felvonót sem kellett lebontani, ma már turistákat szállít dömperek helyett.