Enzo Ferrarinak a versenyzés volt a szívügye és ezért azt is megtűrte, hogy még az autózást csak ugató, módos urak vigyorognak az ágaskodó lovacska mögött. Persze, kissé gőgösen állt hozzá, de Commendatore már csak ilyen. Juan Manuel Fangioból csak egy volt, a többiek pedig nem csak gyorsan, hanem kényelmesen is szerettek volna utazni, méghozzá a csomagjaikkal, ezért a Ferrarinak szüksége volt egy mindennap használható túraautóra.

Pinin Farinát kérte fel az autó megtervezésére, aki a 250 MM formáit finomította, és figyelembe kellett vennie azt is, hogy nyereségesen gyártható típus legyen. A kétajtós, kétüléses kupé miatt bővítette gyárát a Ferrari, hogy ne legyen akadály rövidebb időn belül több vevőt kiszolgálni. Ez egyfajta nyitás volt a sorozatgyártás felé, de ez nem jelenti azt, hogy 250 Europa GT-ből sok készült volna.
1954-ben mutatták be az autót a Párizsi Autószalonon, mely alá a korábbi keresztlaprugós helyett elöl független, tekercsrugós futómű került, hátul hosszanti laprugós, merevtengelyes maradt. A motortérbe viszont a 3,0 literes Colombo V12-es került 220 lóerővel, amivel megfutotta a 230 km/órát.
1955 októberében készült el a 0413 GT alvázszámú autó, melynek első tulajdonosa a Ferrari egyik legfontosabb korai pártfogója volt, a genovai Dottore Enrico Wax. Ő volt az elnöke a Wax & Vitale SpA-nak, mely neves luxusmárkák olaszországi forgalmazója volt, így a Johnnie Walker viszkié, a Moët & Chandon pezsgőé és a Connolly bőré. Imádta az olasz autókat, több Alfa Romeo és Maserati is állt a garázsában a Ferrarik mellett.
Egyes pletykák szerint Waxnak annyira jól ment, hogy évente új Ferrarit vásárolt, és voltak köztük teljesen egyedi darabok is. A 250 Europa GT-jén a hátsó lámpák és a műszerfal különleges, valamint az elegáns színösszeállítás. A fémes sötét szürke metál (Grigio Metallizzato, mennyire szépen hangzik olaszul!) narancssárga bőrkárpitot választott.
1960-ban szállították át a kaliforniai William Gottwaldnak, aki gépészmérnökként a Messerschmitt Aircraftnál is dolgozott, majd saját vállalkozást alapított, a United Research and Manufacturingot. Szélesebb skálán mozgott a gyűjteménye, mint Waxnak, de minden autóban közös volt az alacsony futásteljesítmény és az eredeti állapot.
Ma sincs ez másképpen az 1955-ös Ferrari 250 Europa GT-vel, aminek ennyi év után 33 671 km-t mutat az órája (a szakértők szerint ráadásul jogosan). Rozsdás és kopott, nem csillognak rajta a krómok, néhol horpadt a karosszéria és lekopott a festék, de varázslatos patinája van így, a fekete kaliforniai KPP 427 rendszámmal.
Hibátlanra restaurált öreg Ferrariból van elég, de ilyen gépből, amin látszik minden egyes eltelt év, csak nagyon kevés. A Gooding & Company szerint ez majd megér valakinek bőven több mint 2 millió dollárt.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
