Régen maga mögött hagyta a hülyegyerek korszakot az E30-as BMW, a korai darabok meg javában veteránná értek. A legnagyobb kincs mind közül az első M3-as, ami köré olyan vastag legendából húztak falat, hogy esélye sincs elkerülni az ikon státuszt meg az üveges tekintetű rajongókat. Hogy a BMW indulhasson a DTM-ben és az A csoportban, 5000 darab homologizációs autót kellett legyártaniuk, amit bőven sikerült megugrani, mert az M3-as egyértelmű siker lett.

Valamivel 18 ezer példány előtt állt meg a gyártás, amiknek döntő többsége kétajtós kupé és csak 786 lett kabrió. Az 1988-tól gyártott nyitható vászontetős változat egyértelműen polgári felhasználásra készült, hiszen a motorsportban sok hasznát nem vették volna a kevésbé merev karosszériának. Vonalai úgy kívánták, hogy a nyitható tetős M3-ason ne legyen rajta az emelt csomagtérajtó és a hátsó szárny sem, de a szélesítések azért ott vannak, így nyitott tetővel csodálatos, letisztult formája van.
Nyomasztóan makulátlan ez az E30 M3
Ez az E30 talán még új korában sem volt ilyen patika. Megkívánni könnyű, de miért csak a garázs örüljön neki?
215 lóerőt tud az S14-es kódú, 2,3 literes, négyhengeres, amihez dog leg kiosztású ötgangos kézi váltó csatlakozik és mindez itt sokkal inkább az élvezetért és a menetszélért van, mint a versenypálya miatt. Ide passzol is a szövet helyett az elegánsabb, világos szürke bőr belső. Legutóbb 23 évet töltött egy családnál, akik első tulajdonosához hasonlóan gondosan szervizelték. Kicserélték az üzemanyagtankot, az elektromos tető mechanikáját és felújították a szelepfedelet, hogy ennyire szép legyen a géptér.
Ez a Macao kék 1991 júliusában készült el és egyike az utolsó három autónak, mára pedig kicsit több mint 147 ezer kilométer van benne. Néhány horpadás javítása után a fényezése már friss, de a felniken látható apró sérülések és a beltér néhány hiteles kopása meg a kis repedések a bőrön igazából csak hozzátesznek az M3 kabrió hangulatához.
Olyan az egész autó, hogy kedvem volna kis bámészkodás után helyére csúsztatni a gépházfedelet, elcsomagolni a tetőt és két napraforgóval teli mező között beleautózni a naplementébe. Inkább, minthogy álldogáljon csendben a garázsban.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
