Aki régóta túrja a hazai használtautós oldalakat egy dögös kétajtós után kutatva, bizonyosan belefutott már a Mitsubishi Starionba (abba az egybe, amit kínálnak), ami a maga nemében és idejében egészen kompetens, de a kortársakhoz képest alulértékelt kupé volt. Ma a markáns vonalaival és felnyíló lámpáival emlékeztet a Mitsubishi szebb, sőt talán legszebb napjaira.
Ez az időszak egybeesik a B csoportos ralival (golden era, hej, hej), és a sportos imázst alátámasztandó, a Mitsubishi sem akart kimaradni a legendából, megépítette a maga versenyautóját. A nóvum az, hogy a Mitsubishi UK levelezéseiből nemrég előkerült néhány kép az autóról, amiből 200 darabot szántak gyártásra, ennyi kellett a homologizációhoz. A Starion 4WD-t a Ralliart (a Mitsubishi sportrészlege) Egyesült Királyságban működő ága fejlesztette a Lancer 2000 Turbo utódjaként, a munkában két nevesebb szakember is részt vett, egyikük egy korábbi versenyző, Andrew Cowan, másikuk egy ex-Audi mérnök, Alan Wilkinson volt.
A normál verzióba a Lancerből származó 2 literes motor került volna, amivel 350 lóerő volt a cél, az eggyel durvább modellbe, az evolutionbe pedig egy 2140 köbcentire fúrt verzió került volna, utóbbiból húsz példányt terveztek legyártani. A karbon/kevlár karosszéria miatt 1000 kiló lett volna az összsúly, ez a súly/lóerő arány az 1985-ben érkező Peugeot 205 Turbo 16 durvább változatig versenyképesnek számított. Az autó dobozos, szélesített sárvédői ismerősek lehetnek az utcai Starion sportos verziójáról, legkönnyebben az autó orráról lehet megkülönböztetni őket: a felnyíló lámpák helyett kerek dupla-lámpákat kapott, ami miatt megrövidülhetett az autó első túlnyúlása: ezzel a súlyelosztás is javult és egy nagyobb hűtő is befért.
Az autó végét természetesen a B csoport tragédiája jelentette, ami a Starion 4WD-t díszes társaságba taszította: a rali olyan, sosemvolt autója lett, mint az Escort RS1700T (amit végül az RS200 miatt hagytak félbe), vagy az Audi Sport Quattro Csehszlovákiában, titokban tesztelt középmotoros verziója. Mégsem dolgoztak hiába az autón a mérnökök, a hajtásával szerzett tapasztalatokat felhasználták a Galant VR-4-hez, ami a márka első WRC-győzelmeit hozta el, és megágyazott a későbbi Lancer Evóknak is.
Via Autoexpress